پیام تشکر دو نهاد خراسان شمالی با پایان یافتن مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4186843
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴

پیام تشکر دو نهاد خراسان شمالی با پایان یافتن مسابقات سراسری قرآن

امور فرهنگی، بسیج طلاب و روحانیون دادگستری کل و فرماندهی نیروی انتظامی استان خراسان شمالی در پی پایان یافتن چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، پیام‌های جداگانه تشکر صادر کردند.

مسابقات سراسری قرآنبه گزارش ایکنا، با پایان یافتن برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در شهر بجنورد، امور فرهنگی، بسیج طلاب و روحانیون دادگستری کل استان خراسان شمالی پیامی به شرح زیر صادر کرد:   

بسم الله الرحمن الرحیم

قل رسول الله صلی‌الله علیه وآله وسلم: انی تارک فیکم‌الثقلین کتاب الله و عترتی اهل بیتی؛ فانهما لن یفترقا حتی یردا علی الحوض

در شرایط کنونی، رودررویی با مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، راه برون‌رفت از این نا‌بسامانی‌ها، چالش‌ها و آسیب‌ها؛ تمسک و پیروزی از قرآن و اهل‌بیت عصمت و طهارت سلام الله علیهم اجمعین است.

بزرگ‌ترین رویداد قرآنی، برگزاری  چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قران کریم جمهوری اسلامی ایران در استان خراسان شمالی «شهرستان بجنورد» که یک کار فرهنگی تمیز و پاک است، توجه انسان‌ها به ویژه مردم پاک‌سرشت، مذهبی و انقلاب استان خراسان شمالی به ثقل اکبر، قرآن کریم این یادگار گران‌سنگ و بسیار ارزشمند رسول اعظم صلی الله علیه و آله و سلم را فراهم نمود.

بر خود لازم می‌دانیم و جا دارد که در پایان برگزاری این رویداد و محفل قرآنی، مراتب سپاس قدردانی ریاست کل محترم دادگستری استان، قضاوت، کارکنان و سازمان‌های تابعه دستگاه قضائی استان را از استقبال باشکوه و معنی‌دار مردم مذهبی عالم به قرآن، به ویژه از جوانان علاقه‌مند به آموزه‌های قرآن کریم در طول برگزاری دوره، سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و استان، هیئت داوران ارجمند، عزیزان شرکت‌کننده از سراسر کشور که در رشته‌های مختلف قرآنی در این دوره از مسابقات، شرکت نمودند و غنای بیشتری به مسابقات دادند و نیز از دست‌اندرکاران و متولیان برگزاری دوره، اعلام نمائیم.

قطعاً این اتفاقات اثرگذار و رویدادهای تاریخی قرآنی ارزشمند، به برکت عظمتی است که امام بزرگوارمان اعلی‌‌الله مقامه‌الشریف و خون مقدس شهدای والامقام، رقم زده‌اند.

خداوند متعال را به قرآن با عظمت و اهل‌بیت عصمت و طهارت و عزت و عظمتی که امام خمینی«ره» آفرید و خون مقدس شهدا، قسم می‌دهیم، هرچه سریع‌تر ملت مظلوم غزه و فلسطین را به پیروزی نهایی نائل و رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیسم و استکبار جهانی را نابود فرماید.

آمین رب‌العالمین

امور فرهنگی، بسیج طلاب و روحانیون دادگستری کل استان خراسان شمالی 

پیام فرماندهی نیروی انتظامی خراسان شمالی

همچنین پس از پایان برگزاری این دوره از مسابقات، فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی در پیامی، مراتب تشکر و قدردانی خود را در  قالب پیامی به شرح زیر ابراز کرد:

پیامبر صلی‌الله علیه و آله: «خیرکم من تعلم القرآن و علمه»

بهترین شما کسی است که قرآن بیاموزد و آموزش دهد

جاذبه و عمق آیات الهی آن‌چنان بوده است که قرن‌های متمادی عالمان دینی، مفسران بزرگ، هنرمندان و قاریان هر کدام تلاش کرده‌اند خدمتی  به ساحت مقدس کتاب آسمانی قرآن بنمایند و عشق و ارادت خویش را به منصه ظهور رسانند.

اینک که خداوند متعال توفیق خدمت به محضر قرآن کریم را به شما ارزانی داشته و تلاش و اهتمامتان در مسیر اعتلای کلام وحی قرار گرفته است، این توفیق و تلاش شایسته تشکر است.

بی‌شک این افتخار قرین آنانی است که خدمت به ساحت مقدس قرآن کریم را به شایستگی به سر منزل مقصود برسانند و رضایت خداوند متعال را مدنظر قرار دهند.

بدین وسیله از تلاش سروران حجت‌الاسلام رضا نوری؛ نماینده معزز ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، دکتر محمدرضا حسین‌نژاد؛ استاندار محترم خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین آسوده؛ ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی و کلیه دست اندرکاران و آحاد مردم شریف استان خراسان شمالی  که در برگزاری شایسته چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نقش ایفا نموده و باعث شدند تا هفته‌ای قرآنی را در استان با پوست و جانمان لمس نماییم، تقدیر به عمل می‌آید و آرزوی توفیقات روزافزون را در احیای بصیرت و معرفت قرآنی در سایه الطاف بی‌دریغ الهی را مسئلت داریم.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی؛ سرتیپ دو ستاد سعید مطهری‌زاده

انتهای پیام
captcha