برپایی نمایشگاه «یاس کبود» در جوار آستان سیدالکریم(ع)
کد خبر: 4186845
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱

برپایی نمایشگاه «یاس کبود» در جوار آستان سیدالکریم(ع)

دوازدهمین نمایشگاه تجسمی «یاس کبود» با موضوع سبک زندگی شهروندی با نگاه به سیره فاطمی در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برپا می‌شود.

دوازدهمین نمایشگاه «یاس کبود» در جوار سیدالکریم(ع)به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی قرارگاه جهادی سفیران نور، جواد زاهدی، دبیر اجرایی دوازدهمین نمایشگاه تجسمی «یاس کبود» گفت: نمایشگاه تجسمی «یاس کبود» از جمله رویدادهایی است که برای دوازدهمین سال پیاپی به مناسبت ایام فاطمیه برپا می شود و در تلاس است تا در بستر هنر به تبیین آنچه در سیره و سبک زندگی فاطمی گذشته بپردازد.

 وی افزود: این نمایشگاه به همت قرارگاه جهادی «سفیران نور» از ۹ تا ۳۰ آذرماه در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، پارکینک جنوبی حرم برگزار و میزبان بازدیدکنندگان می‌شود. این قرارگاه جهادی در مناسبت‌های مختلف مذهبی در طول سال به منظور تعظیم شعائر اهل بیت(ع) و نیز کمک به نیازمندان فعالیت می‌کند و این نمایشگاه هم طی ۱۱ دوره گذشته در نقاط مختلف شهر تهران با همین رویکرد برپا شده و بنابر تصمیم برگزارکنندگان، امسال آستان مطهر سیدالکریم(ع) برای برپایی این نمایشگاه انتخاب شده است.

زاهدی با بیان اینکه منابع مالی موردنیاز برای برگزاری این نمایشگاه با کمک‌های مردمی تأمین می‌شود، گفت: محور نمایشگاه سبک زندگی شهروندی با نگاه به سیره فاطمی است و تلاش شده با طراحی و تعبیه غرفه‌های متعدد این سبک از زندگی برای بازدیدکنندگان تبیین شود.


وی ادامه داد: مخاطب با حضور در نمایشگاه و بازدید از غرفه‌های مختلف در قالب یک سیر، ماجراهای زندگی حضرت زهرا(س) از قبل ولادت تا بعد از شهادت را روایت می‌کند، در این روایتگری غرفه‌هایی مربوط به خانه حضرت خدیجه(س)، اتفاقات ولادت حضرت زهرا(س)، نزول مائده‌های آسمانی، حدیث کساء، اطعام مسکین توسط حضرت زهرا(س)، بیت الاحزان ایشان، بستر بیماری طراحی شده است.

زاهدی تأکید کرد: دیگر غرفه‌ها نیز هر یک به صورت هنری جلوه‌ای از سبک زندگی فاطمی را با استناد به منابع معتبر شیعه و اهل سنت روایت می‌کنند. مهم آنکه در بازدید از غرفه‌ها راوی مخاطبان را همراهی کرده و به شرح آن بُرش از زندگی حضرت زهرا(س) که در غرفه نمایش داده می‌شود، می‌پردازد.

وی با بیان اینکه در دوره‌های قبلی، نمایشگاه «یاس کبود» به طور میانگین حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر بازدیدکننده داشته است، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به آنکه امسال این نمایشگاه در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برپا می‌شود، میزبان تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان باشیم و این میزان افزایش یابد.

دبیر اجرایی این نمایشگاه با بیان اینکه مخاطب این رویداد هنری عموم علاقه‌مندان از اقشار و سنین مختلف هستند، گفت: علاوه بر محتوای اصلی که در غرفه‌ها عرضه می‌شود و به تبیین زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) می‌پردازد، برپایی ایستگاه صلواتی، فعال‌سازی بخش کودک و نوجوان، ارائه مشاوره‌های خانواده، ارائه مشاوره در حوزه طب سنتی، پاسخ به شبهات، مراسم پخت سمنو با پیش‌ینی حدود ۲۰ هزار پرس و اجرای ویژه برنامه‌های هنری همچون سرود به عنوان برنامه‌های جانبی نمایشگاه پیش‌بینی شده است.

وی درباره ساعات بازدید نمایشگاه اعلام کرد: این نمایشگاه در پارکینگ جنوبی آستان سیدالکریم(س)، در روزهای ۹ تا ۳۰ آذر از از ساعت ۱۷ تا ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است، البته در نمایشگاه روزهای تعطیل از ساعت ساعت ۱۳ به روی علاقه‌مندان باز می‌شود.

زاهدی در پایان افزود: قرارگاه جهادی «سفیران نور» در پی نشر معارف اهل بیت(ع) با رویکرد هنری است به ویژه آنکه زبان هنر همه‌فهم و فراگیر است و توانسته در طول ۱۱ دوره از پس این مأموریت به ویژه در بعد تبیینی برآید. علاقه‌مندان به خادمی در این سوگواره می‌توانند نام و نام خانوادگی خود را به شماره ۵۰۰۰۱۴۱۷۱۸  پیامک کنند.

انتهای پیام
captcha