نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران توجه به فعالیت‌های قرآنی است
کد خبر: 4186881
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
استاندار خراسان شمالی:

نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران توجه به فعالیت‌های قرآنی است

محمدرضا حسین‌نژاد در مراسم اختتامیه چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن با بیان اینکه برگزاری این مسابقات باعث شد که استان ما به عنوان یک استان قرآنی جایگاه خاصی در ایران پیدا کند، گفت: ‌نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران توجه به فعالیت‌های قرآنی است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی و رئیس ستاد مسابقات قرآن استان خراسان شمالی در مراسم اختتامیه چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن که عصر امروز شنبه ۱۸ آذرماه در سالن اجتماعات مجتمع اقامتی داریوش این شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا و قدردانی و تشکر از حضور مردم و مسئولان در این مراسم، گفت: از همه اساتید، جامعه قرآنی و متسابقین قدردانی می‌کنم، چراکه امروز استان خراسان شمالی را با حضور و شرکت در این مسابقات قرآن، نورانی کردند. امروز حاصل زحمات این عزیزان به‌ ثمر نشست و می‌بینیم که با عزت و احترام همه مردم استان از طرق مختلف شاهد این مراسم و مسابقات هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه قرآن هدایت‌گر همه بشریت است، تاکید کرد: این کتابی است که دشمن به خوبی متوجه عظمت و اثرگذاری آن شده است، چراکه به عنوان یک هدایت‌گر بزرگ، که زبان گویای آن مقام معظم رهبری است توانسته ایران قوی را به وجود بیاورد تا به عنوان مأمنی برای حمایت از مظلومین تبدیل شود، به همین دلیل هر مقدار که ما در این رابطه وقت بگذاریم و در خدمت قرآن باشیم کم است؛ استان ما نیز در این ایام با نوای روح‌بخش قرآن منور شد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه دشمنان ما وقتی موضوع جایگاه قرآن را متوجه می‌شوند یک بار در اروپا و بار دیگر در آمریکا افرادی را اجیر می‌کنند تا به قرآن اهانت کنند، گفت: آنها متوجه شده‌اند که نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران قرآن است و متوجه شده‌اند که شجاعت دینی امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری نشئات گرفته از قرآن است.

حسین‌نژاد با تاکید بر اینکه این شجاعت دینی است که امروز نظم نوینی را در منطقه رقم می‌زند، گفت: زعامت مقام معظم رهبری که بر قلب‌ها رسوخ کرده بر پایه قرآن است و ما امروز می‌بینیم که در تمامی کشورهایی که ندای اسلام شنیده می‌شود، افرادی هستند که سینه‌های خود را در مقابله گلوله قرار می‌دهند و این شجاعت دینی با الهام از قرآن و مقام معظم رهبری است؛ ان شا الله که قدر قرآن را بدانیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این مسابقات باعث می‌شود که استان ما به عنوان یک استان قرآنی جایگاه خاصی را در جمهوری اسلامی ایران پیدا کند، گفت: این قرآن دوستی‌ استان ما با برگزاری این مسابقات هویدا شد. استان خراسان شمالی با همین روحیه قرآنی مسیر رشد و توسعه را طی می‌کند.

رئیس ستاد مسابقات قرآن استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش گفت:‌ با سفر ریاست محترم جمهوری به این استان ۱۲ و هفت دهم هزار میلیارد تومان پروژه تعریف و مصوب شد. یکی از پروژه‌های مهم بحث انتقال آب از شمال استان به داخل استان برای شرب است. این پروژه باعث می‌شود که آب موجود پشت سد، در عرصه کشاوری ما را بی‌نیاز و تحولی را در استان ایجاد کند و همچنین آب برای کسانی که  در عرصه صنعت به آن نیاز دارند فراهم کنند؛ قطعا با این اقدامات تحولی در استان شکل می‌گیرد.

وی افزود:‌یکی دیگر از پروژه‌هایی که در سفر مقام معظم رهبری برای استان مصوب شد، بحث سد گلمندره بود که این سد به حمدالله در آغاز دولت جدید ۲۰ درصد پیشرفت اعتباری داشت و در سفر ایشان به اتمام رسید و در بارندگی‌های اخیر به خوبی نشان داد که اگر این سد نبود سیل جاده گلستان به بجنورد رخ می‌داد.

حسین‌نژاد تصریح کرد: استان خراسان شمالی امروز مسیر پیشرفت را طی می‌کند. همدلی ایجاد شده باعث می‌شود ما ادای دینی به مردم استان کرده باشیم و رشد و تعالی استان را فراهم کنیم کما اینکه در سفری که به اتفاق عزیزان داشتیم پروژه‌های زیادی در باب محرومیت زیادی در حال اجرا است که زمینه رشد استان را فراهم خواهد کرد و مسیر رشد و تعالی را رقم بزند.

براساس این گزارش، چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور ۳۵۶ شرکت‌کننده ممتاز کشوری، ۶۰ داور مسابقات بین‌المللی و برگزاری ۸۵ محفل انس با قرآن در سراسر شهرستان‌های استان و مراکز علمی و صنایع بزرگ، مدارس، مساجد، امامزادگان و دارالقرآن‌ها از ۹ تا ۱۸ ماه جاری در هتل داریوش و کمپ پتروشیمی بجنورد در بخش‌های آوایی انفرادی شامل حفظ (کل و ۲۰ جزء) قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم برگزار شد.

انتهای پیام
captcha