مسابقات قرآن نوجوانان سال آینده در خراسان شمالی برگزار می‌شود
کد خبر: 4186882
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
حجت‌الاسلام خاموشی:

مسابقات قرآن نوجوانان سال آینده در خراسان شمالی برگزار می‌شود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در اختتامیه چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن ایران با بیان اینکه امسال برای نخستین‌بار مسابقات قرآن ویژه نوجوانان را برگزار می‌کنیم، گفت: سال آینده میزبانی این مسابقات را به خراسان شمالی محول خواهیم کرد.

مسابقات قرآن نوجوانان سال آینده در خراسان شمالی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمهدی خاموشی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در آئین اختتامیه چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و اقامتی داریوش شهر بجنورد برگزار شد، با اشاره به باب‌الرضا بودن این شهر، گفت: باید اذعان کرد که ما در زیر گنبد زرین آن حضرت در آرامش و امنیت زندگی می‌کنیم. انقلاب اسلامی به برکت وجود آن حضرت در میهن اسلامی است که همچنان هر روز پرچمش روز به روز افرشته می‌شود که ما باید خود را همواره مدیون ولایت ایشان بدانیم.

وی ادامه داد: اجازه می‌خواهم از آنجا که در ایام فاطمیه(س) هستیم محافل قرآنی را که در این استان شاهد آن بودیم را به ساحت مقدس فاطمه زهرا(س) هدیه کنیم و به این امر معترف باشیم که اگر در محضر او به چیزی غیر از قرآن عمل کنیم، به خود جفا کرده و چیزی کم گذاشته‌ایم.

خاموشی با تشکر از تلاش مسئولان برگزاری این دوره از مسابقات، تصریح کرد: مطمئناً در مسیر اجرایی این مسابقات نواقصی نیز وجود دارد که باید از شما مردم شریف استان و سایر قرآن‌دوستان و کارشناسانی که در این محافل شرکت داشتند، بخواهیم به ما ارائه طریق داشته باشند زیرا ما اصلاً ادعا نداریم که کار کاملی انجام شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: همین امروز دوستان برگزاری این دوره از مسابقات با توجه به برگزاری موفق این رویداد به ما گفتند که برای سال آینده برای این میزبان شایسته چه فکری خواهیم داشت که من گفتم میزبانی مسابقات قرآنی نوجوانان را سال آینده به این استان محول خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه همواره باید در عرصه فعالیت‌های قرآنی به دنبال انجام کارهای زیربنایی بود، گفت: مسابقات قرآن ویژه نوجوانان و جوانان را  از امسال برای نخستین‌بار پایه‌گذاری کردیم و معتقدیم که اگر از همان دوران نوجوانی و جوانی، انس عمیق میان جامعه و قرآن شکل گیرد، توانسته‌ایم زیست در این دنیا و آخرت را با توسل به قرآن بیمه کنیم.

خاموشی با اشاره به اینکه برای طی مسیر صحیح در این دنیا و داشتن عقبایی سعادتمند راهی جز نشستن در محضر قرآن نداریم، گفت: اهل قرآن، اهل عمل به کارهای شایسته است همچنانکه در این روزگار مکتب ایثار و شهادت به پرچمداری ابی‌عبدالله‌الحسین(ع) در دنیا جاری و ساری است و موجب شده است که دیگر ملت‌های آزاده در اقصی نقاط دنیا واهمه‌ای از قدرت‌هایی همچون آمریکا نداشته باشند، منشأ این تفکرات، همنشینی با قرآن و مکتب الهام‌بخش آن است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر این نکته که آموزه‌های قرآن توانست روحیه استقامت را در برابر هجمه‌های دشمنان قسم‌خورده اسلام تقویت کند، گفت: چرا از آموزه‌های بی‌شمار قرآن در حوزه عفاف و حجاب که مخاطبانش را به رعایت آن توصیه کرده است، برای برقراری فرهنگ عفاف و حجاب و برون‌رفت از ناهنجاری‌های اجتماعی که امروزه شاهد آن هستیم، استفاده نمی‌شود؟ 

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و خواست معظم‌له در پرورش و تربیت 10 میلیون حافظ قرآن گفت: این کار باید به شکلی هدفمند و جهت‌دار پیش رفته و برای آن برنامه‌ریزی شود؛ در جریان این مسابقات شاهد حضور نوجوانی بودم که قرائت او همچون قرائت تمرینات نخبگان قرآنی بود لذا باید برای کشف استعدادهای قرآنی و هدایت آن‌ها در جهت نیل به سوی اهداف متعالی قرآنی در جمهوری اسلامی ایران کارهای بزرگی صورت گیرد.

وی ادامه داد: این امر باید در مراکز آموزشی و بقاع متبرکه با جدیت پیگیری شود که در این راستا هم‌اکنون در دوهزار بقعه متبرکه در سراسر کشور، کرسی‌های تلاوت و استماع قرآن، حفظ و ترتیل و آموزش دایر شده است و از این نظر فضای کالبدی خوبی در اختیارمان است که باید از آن به بهترین شکل استفاده کنیم.

خاموشی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر به دنبال فوز عظیم هستیم و به زندگی سعادتمند آخرت می‌اندیشیم، تنها و تنها باید در مسیر الهی گام برداریم. نخ تسبیح رسیدن به چنین هدف و مقصدی قرآن است، لذا باید با تمسک به آن، خود را از لغزش‌های زندگی مصون داشت. 

رئیس سازمان اوقاف و  امور خیریه اظهار کرد: نقشه راه برای رسیدن به فلاح و رستگاری، قرآن است و اگر به دنبال مسکن طیب در آن دنیا هستیم، باید ابتدا در این دنیا برای خود مسکن طیب اختیار کنیم؛ مسکن طیب در این دنیا خانه‌ای به دور از دروغ، غیبت و سیئات است و مسکنی است که در آن دعا، نماز و قرآن خوانده شود.

وی در پایان گفت: به هر حال این دوره از مسابقات هم به پایان رسید و همینجا از بابت هر قصور و تقصیری که بود کمال عذرخواهی و بخشش را از حضور همگی شرکت‌کنندگان در این رویداد بزرگ قرآنی دارم و مجدد از همه عزیزانی که با حضور پرشور خود موجب گرمی و رونق این رویداد عظیم قرآنی شدند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام
captcha