برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی تهران با 167 پروژه رونمایی شد
کد خبر: 4187583
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱
با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی تهران با 167 پروژه رونمایی شد

آئین رونمایی از برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان تهران در نهمین اجلاسیه شورای فرهنگی عمومی و توسعه قرآنی استان با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و امام‌جمعه موقت تهران در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی تهران با 167 پروژه رونمایی شدبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، آئین رونمایی از برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان تهران در نهمین اجلاسیه شورای فرهنگی عمومی و توسعه قرآنی استان با حضور حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی، امام‌جمعه موقت تهران در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی،  در این مراسم اظهار کرد: برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در استان تهران با ۵ اولویت و ۱۶۷ پروژه تدوین شده است.

وی با بیان اینکه سند مهندسی فرهنگی یک سند راهبردی است، ادامه داد: در برش‌های استانی این سند رویکرد عملیاتی مطرح است، اقدامات استانی و دستگاه‌های همکاری در آن تعیین می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره چگونگی عملیاتی شدن برش‌های استانی سند مهندسی کشور اظهار کرد: برای اینکه این هدف محقق شود در گام نخست باید شورای فرهنگ عمومی استان از شورایی بودن به قرارگاهی بودن تغییر رویکرد دهد چراکه قرارگاه با تدبیر و برنامه ریزی برای عملیاتی‌سازی مسائل ایجاد می‌شود و برنامه زمان‌بندی اجرایی دارد. با این رویکرد می‌توان بررسی‌های لازم را از روند اجرا صورت داد و نواقص احتمالی را برطرف کرد.

وی ادامه داد: باید برای ۱۶۷ پروژه در نظر گرفته شده در برش استانی برنامه‌های کمی در نظر گرفته شود چراکه اینگونه اجرای برنامه‌ها را می‌توان اندازه‌گیری کرد.

خسروپناه با اشاره به ۱۶ شهرستان استان تهران بیان کرد: برای هر یک از شهرستان‌ها باید برنامه و پروژه خاص تعریف شود؛ چراکه اولویت‌های هر شهرستان متفاوت است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برای برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی بودجه در نظر گرفته شده است، ادامه داد: استانداری‌ها باید متناسب با اولویت‌ها بودجه لازم را برای پروژه‌های فرهنگی در نظر گیرند.

وی با اشاره به جنگ‌شناختی و ترکیبی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: تاریخ ثابت کرده که با روحیه جهادی و اخلاص می‌توان به نتایج مورد انتظار دست یافت. 

انتهای پیام
captcha