«کاظمی آشتیانی» را به نسل جوان معرفی کنیم/ جهاددانشگاهی؛ افتخاری برای کشور
کد خبر: 4187659
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
مسلمی نائینی:

«کاظمی آشتیانی» را به نسل جوان معرفی کنیم/ جهاددانشگاهی؛ افتخاری برای کشور

رئیس جهاددانشگاهی کشور با بیان اینکه امروز دستاورد‌های پژوهشگاه رویان که زنده‌یاد کاظمی آشتیانی آن‌را بنا نهاد در جهان باعث غرور و افتخار کشورمان شده است، گفت: جامعه ما متأسفانه کاظمی آشتیانی را نمی‌شناسد و باید الگوهای سرآمد همچون ایشان را به جامعه و نسل جوان معرفی کنیم.

مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهیبه گزارش ایکنا از قم، حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی کشور در گردهمایی رؤسای جهاددانشگاهی که از صبح امروز، ۲۲ آذرماه در سالن شهید احمدی روشن دانشگاه قم آغاز شده است، با اشاره به اینکه گردهمایی رؤسای واحدهای سازمانی این نهاد با هدف اشتراک‌گذاری تجربیات و بررسی برنامه‌های سیاستی این نهاد به میزبانی واحد قم در حال برگزاری است، گفت: باید از نظرات و اندیشه مدیران سابق و پیشکسوتان جهاددانشگاهی بهره گرفته شود.

وی اظهار کرد: اسرائیل امروزه با حملات وحشیانه کودکان و زنان بی‌گناه را کشته است، ما وظیفه داریم به طرق مختلف به مردم غزه کمک کنیم؛ اگر به مردم غزه کمک نکنیم باید در کشور خودمان با اسرائیل مبارزه کنیم، چراکه اینان به دنبال اشغال از نیل تا فرات هستند. 

مسلمی نائینی با اشاره به سالگرد شهادت 22 نفر از شهدای جهاددانشگاهی در ۲۷ دی‌ماه سال جاری که با نام روز شهدای جهاددانشگاهی نامگذاری شده است، گفت: باید سعی کنیم که به این مناسبت برنامه‌های فرهنگی مختلف برگزار کنیم؛ این 22 نفر عاشق ولایت بودند که در بمباران کارگاه در دانشگاه تبریز به مقام شهادت نائل آمدند. 

رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه امروز دستاورد‌های پژوهشگاه رویان که زنده‌یاد کاظمی آشتیانی آن‌‌را بنا نهاد در جهان باعث غرور و افتخار کشورمان شده است، افزود: در کنار اقدامات ارزشمند این نهاد در حوزه پزشکی، در حوزه‌های فنی و مهندسی، کشاورزی و علوم انسانی نیز خدمات ارزشمندی از جهاددانشگاهی را شاهد هستیم. 

وی بیان کرد: برای بزرگداشت مرحوم کاظمی آشتیانی باید برنامه وزینی در واحدهای جهاددانشگاهی کشور برگزار شود و رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه انتظار زیادی دارند که در همین راستا در روزهای 14 و 15 دی‌ماه سال جاری برنامه بزرگداشت ایشان در بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود. جامعه ما متأسفانه کاظمی آشتیانی را نمی‌شناسد باید الگوهای سرآمد همچون ایشان را به جامعه و نسل جوان معرفی کنیم، چراکه اشاعه این الگوها کشور را بیمه می‌کند. 

یادآور می‌شود، گردهمایی رؤسای واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی صبح امروز، 22 آذرماه در دانشگاه قم آغاز شد و تا فردا، 23 آذرماه ادامه دارد. هم‌زمان با این گردهمایی نیز آیین رونمایی از پوستر جشنواره بین‌المللی «مهدویت» و برگزاری مراسم انتخاب پژوهشگران برتر این نهاد برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha