وحدت؛ مهمترین پیام خطبه فدکیه حضرت زهرا (س)
کد خبر: 4188020
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
حجت‌الاسلام علیزاده بیان کرد:

وحدت؛ مهمترین پیام خطبه فدکیه حضرت زهرا (س)

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران پیام اول خطبه فدکیه را وحدت خواند و گفت: حضرت زهرا(س) وحدت را اکسیر پیشرفت هر جامعه‌ای می‌دانند و می‌فرمایند امت اسلام اگر می‌خواهد به جلو پیش برود نیازمند اتحاد و تبعیت از اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام علیزاده

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، امروز، 24 آذر ماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به ویژگی‌های خطبه فدکیه پرداخت و گفت: خطبه فدکیه از یک جامعیتی برخوردار است و چند پیام دارد. پیام اول این خطبه مربوط به وحدت است، طوری که حضرت زهرا(س) وحدت را اکسیر پیشرفت هر جامعه‌ای می‌دانند و می‌فرمایند امت اسلام اگر می‌خواهد به جلو پیش برود نیازمند اتحاد و تبعیت از اهل بیت(ع) است و از سوی دیگر ایشان تأکید می‌کنند هرچقدر وحدت موجب پیشرفت می‌شود اما تشتت و نفاق موجب عقب‌گرد است.

وی افزود: همچنین حضرت زهرا(س) می‌فرمایند شیعیان باید حول یک امام قرار بگیرند و همچنین می‌فرمایند شیعه واقعی خستگی نمی‌شناسد و اهل جهاد است و به شدت بر امر به معروف و نهی از منکر تأکید دارند و می‌گویند ما اگر سلامت جامعه را می‌خواهیم باید دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر را مورد عنایت و توجه قرار دهیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره و تأکید کرد: یکی از اسناد گران‌بهایی که از کانون مکتب امامت و ولایت در اختیار ما قرار گرفته، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری است که متأسفانه مثل همه منویات این بزرگوار از کنارش ساده عبور کرده‌ایم. رهبر معظم انقلاب اسلامی در جایگاه رهبری به خوبی ظاهر شده‌اند و هرجایی که لازم بوده هشدارها و هدایت‌های خودشان را انجام داده‌اند ولی ما تکلیفی به بیانات ایشان نگاه نکرده‌ایم. ایشان انتظار داشتند که بیانیه گام دوم انقلاب مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

علیزاده گفت: مقام معظم رهبری همیشه امیدوارانه وارد می‌شوند و در بیانیه گام دوم امید را به جامعه تزریق کرده‌اند و قطعاً اگر غفلت‌هایی وجود نداشت، شرایط بهتری داشتیم. یکی از موضوعاتی که ایشان به آن پرداخته‌اند بحث تغییر و تحولات نهادی به ویژه در حوزه‌های فرهنگی است اما با وجود مجموعه‌های خسته نمی‌توان روزبه‌روز شاهد تحولات فرهنگی و اجتماعی بود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که ایشان به آن تصریح دارند توجه به نسل جوان است و یکی از نسل‌های جوان حلقات صالحین بسیج است که به طور منظم در نماز جمعه حضور پیدا کرده‌اند. اینها ظرفیت‌های پرشوری هستند که باید از آنها استفاده کرد. باید کاری کرد تا جوانان ما بیشتر در نماز جمعه حضور پیدا کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ به بزرگترین مطالبه بسیجیان و جوانان اشاره و تأکید کرد: بسیجیان و جوانان عزیز ما مطالبه‌ای را مطرح کرده‌اند و آن مطالبه این است که بالاخره سرنوشت لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟ آیا سرنوشت آن به قانون امر به معروف و نهی از منکر دچار می‌شود که معلوم نیست در کدام بایگانی خاک می‌خورد؟! ما از دولت و مجلس عزیز انتظار داریم وقتی قانونی را تصویب می‌کنند اجرای آن را پیگیری کنند.

انتهای پیام
captcha