جلوتر بودن از زمان؛ ممتازترین جلوه مرحوم کاظمی‌آشتیانی
کد خبر: 4188798
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد؛

جلوتر بودن از زمان؛ ممتازترین جلوه مرحوم کاظمی‌آشتیانی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ممتازترین جلوه مرحوم آشتیانی جلوتر بودن از زمان‌ خویش بود، گفت: ایشان جلوتر از دانشگاه‌ها وارد عرصه تولید علم شده و پیشرفت فراوانی را برای کشور به دست آورد.

جلوتر بودن از زمان؛ ممتازترین جلوه مرحوم کاظمی آشتیانیبه گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم تجلیل از برگزیدگان اولین جشنواره پژوهشگران شاهد و ایثارگر (رویش) یادبود دانشمند جهادگر سعید کاظمی آشتیانی و راه‌اندازی باشگاه پژوهشگران شاهد و ایثارگر امروز، ۲۸ آذرماه در محل دهکده نشاط حضرت ولیعصر(عج) تهران برگزار شد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران طی سخنانی در این مراسم ضمن تشکر از همکاران بنیاد شهید در حوزه مرجعیت‌سازی ایثارگران بیان کرد: ایثارگران وجوه مختلفی دارند که جامعه کمتر متوجه آن‌هاست. یکی از این‌ موارد پیشتازی در حوزه تولید دانش است. ایثارگران در دوران دفاع مقدس، جان خود را به خدمت مکتب اهل بیت(ع) و کیان کشور درآوردند و امروز نیز در عرصه دانش و تولید علم مشغول فعالیت هستند.

وی بیان کرد: باید همانطور که در حوزه علم و دانش به مرحله تولید فناوری رسیده‌ایم، کم کم وارد حوزه تولید دانش پایه برای جهان شویم و وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه مرحوم کاظمی آشتیانی مورد وثوق مقام معظم رهبری بوده و هستند، گفت: آن مرحوم که به عنوان جوان انقلابی در پیروزی انقلاب اسلامی و سپس، دفاع مقدس حضور داشت به عنوان یک لشکر تک نفره وارد میدان شد. ممتازترین جلوه شهید آشتیانی جلوتر بودن از زمان خویش بود. ایشان در زمانی که شاید دانشگاه‌های ما هم هنوز وارد این عرصه نشده بودند، وارد عرصه تولید علم شده و پیشرفت فراوانی را برای کشور به دست آورد.

وی افزود: مرحوم کاظمی آشتیانی با دست خالی وارد میدان شد و تلاش کرد و به جایگاه والا رسید. دشمنان به دنبال کشف و حذف دانشمندان ما هستند که باید در این زمینه هوشیار باشیم. امروز اگر بخواهیم از پژوهشگران برتر پاسداشت کنیم، باید ابتدا جلوتر از جامعه روش‌های میان‌بر و سریع‌تر را دیده و وارد میدان شویم و با توکل به خدا به سمت موفقیت حرکت کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: امروز دشمنان ما فهم جدیدی از رقابت در قدرت را با ما پیدا کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که در عرصه علم و فناوری با جمهوری اسلامی رقابت و مقابله کنند؛ لذا وظیفه ما است که تلاش کنیم شکاف و فاصله زیاد با دشمنان حفظ شود تا بتوانیم نظام و انقلاب را در عرصه‌های مختلف به موفقیت و پیروزی برسانیم.

انتهای پیام
captcha