اخلاص و ایمان؛ وجه اشتراک کاظمی‌آشتیانی و سردار دل‌ها در عرصه جهاد
کد خبر: 4191352
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی همدان:

اخلاص و ایمان؛ وجه اشتراک کاظمی‌آشتیانی و سردار دل‌ها در عرصه جهاد

سعید نظری گفت: ویژگی اخلاص و ایمان؛ زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی را به‌عنوان یک مدیر تراز انقلاب پرورش داد، همان‌طور که سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی به‌واسطه این ویژگی در عرصه جهاد درخشید و مایه مباهات و افتخار شد.

سعید نظری، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدانسعید نظری، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان با بیان اینکه زنده‌یاد سعید کاظمی‌آشتیانی از نیروهای مبارزی بود که رشد علمی کشور در آینده را نوید می‌داد، گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب «کاری که شهدای هسته‌ای پیش‌آهنگ آن بودند در زمینه‌های هسته‌ای کاری که شهید تهرانی‌مقدم پیش‌آهنگ آن بود. کاری که شهید کاظمی در زمینه سلول‌های بنیادی پیش‌آهنگ آن بود؛ این‌ها کار‌های بسیار بزرگی است. کار‌ی که شهید آوینی و مرحوم سلحشور در زمینه فرهنگی پیش‌آهنگ آن بودند؛ این‌ها پیشروان کارهای انقلابی در کشور هستند. اینکه من بارها تکرار کردم نیروهای انقلابی و حزب‌اللهی را گرامی بدارید، به این خاطر است که هر جا کار انقلابی انجام شد، اثرش را دیدیم.»

وی با بیان اینکه زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی، فردی اثرگذار بود که در عرصه انقلاب و پیشبرد اهداف انقلاب قدم برمی‌داشت، افزود: دانش فراوان اولین ویژگی این چهره برجسته بود و همواره ضمن تدریس، تألیفاتی نیز داشت و رئیس جهاد‌دانشگاهی واحد علوم پزشکی ایران بود؛ هوش سرشار دومین ویژگی بود که خداوند به وی عطا کرده بود و سومین ویژگی توان مدیریتی بالا و ویژگی دیگر که به نوعی رمز موفقیت او بود، اخلاص و ایمان بود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی همدان ادامه داد: ویژگی اخلاص و ایمان زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی را به‌عنوان یک مدیر تراز انقلاب پرورش داد، همان‌طور که سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی به‌واسطه این ویژگی خود در عرصه جهاد درخشید و مایه مباهات و افتخار شد، زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی نیز در عرصه علمی و در همانندسازی و سلول‌های بنیادی خوش درخشید.

نظری با بیان اینکه نتیجه این اخلاص و تلاش‌های زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی را امروز در کشور مشاهده می‌کنیم، اظهار کرد: تلاش‌های این دانشمند کشورمان امروز که با مسئله کمبود جوانی جمعیت و کاهش آن روبرو هستیم و به فرموده رهبر معظم انقلاب یکی از اولویت‌های کشور است، به ثمر می‌رسد؛ این شخصیت علمی در دهه 80 با شناخت مسئله به آن ورود پیدا کرد و نتیجه کار پژوهشی و علمی وی امروز بروز کرده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی همدان گفت: کاظمی‌آشتیانی نشان داد که اگر بخواهیم می‌توانیم بسیاری از امور حتی دست‌نیافتنی را انجام دهیم. رهبر معظم انقلاب پس از درگذشت وی فرمودند: «آن شخصیت ارزشمند که کانون امید و ابتکار و نوآوری بود، افسوس خوردم. وی یکی از فرزندان صالح انقلاب و از رویش‌های مبارکی بود که آینده‌ درخشان علمی در کشور را نوید می‌دهند.»

مدرس دانشگاه با بیان اینکه زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی نقش بی‌بدیلی در خودباوری ملی و تحقق آرمان «ما می‌توانیم» داشت، افزود: در زمینه سلول‌های بنیادی و همانندسازی حیوانات برخی از کشورها نتوانستند به موفقیت دست پیدا کنند و یا آن را به نتیجه برسانند؛ اما این مهم به همت زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی دنبال شد و به نتیجه رسید و الگوسازی برای نواجوان و جوانان کشور انجام شد. همانطور که این نیروی انقلابی در دفاع مقدس حضور داشت در عرصه جهاد علمی هم خوش درخشید.

نظری با بیان اینکه کاظمی‌آشتیانی به‌عنوان یک الگوی موفق در پیوند علم، اخلاق و ایمان است، یادآور شد: وی شخصیتی سخت‌کوش و تلاشگر بود، در کنار این جهادگر علمی نیز تیم پرتلاشی بودند که به گفته دوستان آن‌قدر اهل کار و تلاش بودند و کار می‌کردند که هر آن ممکن بود از خستگی از حال بروند، از این‌رو سکته قلبی زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی در سن 44 سالگی می‌تواند به خاطر فشارها و تلاش‌های بی‌اندازه باشد، البته در مورد این شخصیت برجسته ترور بیولوژیک توسط موساد نیز مطرح است، چراکه رهبر معظم انقلاب در فروردین سال 1395 از وی به‌عنوان شهید یاد کردند.

وی با اشاره به اینکه زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی یک الگوی موفق برای مردم ایران است، تأکید کرد: این شخصیت برجسته برای هر یک از ما در هر مکانی که مشغول به فعالیت هستیم، الگو است؛ چه در مقام رئیس چه در مقام شهروند، جوانان نیز با الگوبرداری از چنین شخصیتی می‌توانند به جلو حرکت کنند تا به سمتی برویم که ترسیم پنج مرحله تمدن اسلامی را که هدف نهایی آن تشکیل تمدن نوین اسلامی و ایجاد زمینه ظهور منجی بشریت است، انجام شود.

انتهای پیام
captcha