«کاظمی آشتیانی» نمونه بارز نوآوری و امیدآفرینی بود
کد خبر: 4191492
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
رئیس جهاددانشگاهی اردبیل:

«کاظمی آشتیانی» نمونه بارز نوآوری و امیدآفرینی بود

حسام رسولی با بیان اینکه زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی نمونه بارز جهادگر علمی، نوآوری و امیدآفرینی بود، گفت: وی با تلاش‌های جهادی خود موفق شد، پژوهشگاه رویان، که یک نمونه موفق از فعالیت‌های علمی و فناورانه جهاددانشگاهی است را تأسیس کند و تحولی عظیم در کشور رقم بزند.

«کاظمی آشتیانی» نمونه بارز نوآوری و امیدآفرینی بودبه گزارش ایکنا، به نقل از جهاددانشگاهی اردبیل، حسام رسولی، رئیس جهاددانشگاهی اردبیل، ۱۲ دی‌ماه در سخنانی با اشاره به فعالیت‌های علمی، پزشکی و فرهنگی زنده‌یاد سعید کاظمی‌آشتیانی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های بارز وی متوقف نشدن در یک مسیر از فعالیت علمی بود.

وی افزود: زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی از نوابغ و دانشمندان برتر کشور بود که فعالیت‌های درخشان وی در حوزه درمان ناباروری و سلول‌های بنیادی پیشرو و تأثیرگذار در جامعه علمی جهانی به‌شمار می‌رود.

رسولی فعالیت‌های کاظمی‌آشتیانی را پیشگام در توسعه علم و فناوری در لبه‌های دانش در جهان دانست و ادامه داد: زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی با هدفمندی مسیر خود و تلاش برای ایجاد مسیر برای جوانان در راستای کاهش وابستگی علمی کشورمان به کشور‌های خارجی، قدم‌های توسعه‌ای و فناورانه برای کشور برداشت و با فعالیت‌های جهادی، تراز علمی کشور را در دنیا ارتقا داد که امروز ایران اسلامی در زمینه سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری، در عرصه‌های بین‌المللی حرفی برای گفتن دارد.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل از کاظمی‌آشتیانی به‌عنوان یک چهره علمی و معنوی جهانی یاد کرد و افزود: وی با تلاش‌های جهادی خود موفق شد، پژوهشگاه رویان، که یک نمونه موفق از فعالیت‌های علمی و فناورانه جهاددانشگاهی است را تأسیس کند و تحولی عظیم در کشور رقم بزند.

وی با بیان اینکه مدیون تلاش‌های مجاهدانه زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی در سپهر علم و فناوری کشور به‌عنوان بنیان‌گذار پژوهشکده رویان و توسعه دانش سلول‌های بنیادی هستیم، تصریح کرد: کاظمی‌آشتیانی در اعتلای نام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی با ثبت این پیشرفت‌های علمی و فناورانه، حضور در کنگره‌های متعدد بین‌المللی و ابتکار برگزاری جشنواره بین‌المللی رویان سهمی از یاد نرفتنی دارد.

رسولی تأکید کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره این جهادگر علمی، قدردانی از الطاف الهی و ایجاد جریان فرهنگی در راستای الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی است.

انتهای پیام
captcha