بیانات مقام معظم رهبری درباره کاظمی آشتیانی را مرور کنیم/ شناساندن این دانشمند متعهد، از مهمترین وظایف ماست
کد خبر: 4191612
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
حسن مسلمی نائینی:

بیانات مقام معظم رهبری درباره کاظمی آشتیانی را مرور کنیم/ شناساندن این دانشمند متعهد، از مهمترین وظایف ماست

رئیس جهاددانشگاهی در مراسم بزرگداشت دکتر کاظمی آشتیانی گفت: باید سخنان مقام معظم رهبری در مورد زنده یاد کاظمی آشتیانی را مرور کنیم.

حسن مسلمی نائینی رئیس جهاددانشگاهیبه گزارش خبرنگار ایکنا، حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی در مراسم هجدهمین سالگرد درگذشت زنده‌یاد سعید کاظمی آشتیانی که از امروز پنج‌شنبه 14 دی ماه در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران آغاز شده است و فردا نیز در قالب چند نشست علمی ادامه دارد، طی سخنانی از همکاران جهاددانشگاهی که در برگزاری پویش «سعید ایران» مشارکت کردند تشکر کرد و گفت: این وظیفه همه ماست که به منویات مقام معظم رهبری در معرفی این دانشمند عمل کنیم. 

وی اقدام مذبوحانه در به شهادت رساندن مردم کرمان را محکوم کرد و گفت: بیش از ۴۰ سال است که دشمنان چنین اقداماتی را انجام می‌دهند اما انقلاب ما هر روز قوی‌تر شده است‌. 

مسلمی نائینی برای مجروحان این حادثه آرزوی سلامتی کرد و یاد و خاطره آیت‌الله‌ مصباح یزدی، سردار سلیمانی و دکتر کاظمی آشتیانی را گرامی داشت و گفت: مقام معظم رهبری بارها بر لزوم معرفی دکتر آشتیانی تأکید کرده‌اند و معرفی این دانشمند کار بزرگی است که در پویش سعید ایران در قالب گفت‌وگوهای مفصل با اهل علم در کشور و به همت خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا سعی بر آن داشتیم. 

وی با اشاره به محورهای پویش سعید ایران، گفت: این محورها نباید فقط برای سالگرد درگذشت دکتر آشتیانی در نظر گرفته شود، بلکه در طول سال، در کار و زندگی باید این محورها را به کار بگیریم و خاطرات همکاران از دکتر کاظمی آشتیانی جمع‌آوری شود. 

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه از طریق سخنان مقام معظم رهبری با دکتر کاظمی آشتیانی آشنا شده است، گفت: توفیق همکاری با دکتر آشتیانی را نداشتم‌ و از طریق سخنان مقام معظم رهبری با ایشان آشنا شدم و باید این سخنان را مرور کنیم. توصیه می‌کنم کتاب‌های «روایت رویش» و «سلول‌های بهاری» را که در خصوص زندگی و فعالیت‌های دکتر آشتیانی نوشته شده است را بخوانید، در این دو کتاب نکات ارزشمندی از ویژگی‌های این جهادگر مخلص وجود دارد. 

وی تصریح کرد: دکتر کاظمی آشتیانی برای همه الگوست؛ برای دانشمندان، مدیران، کارمندان، پزشکان. هر یک به نوعی امکان بهره‌برداری از ویژگی‌های زندگی و عمل جهادی او را دارند.

مسلمی نائینی افزود: یکی از بندهای بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص «معنویت و اخلاق» است و در چهل سال اول انقلاب موفقیت‌های ما به کمک معنویت و اخلاق بود؛ کاظمی آشتیانی نیز در این عرصه زبانزد و الگو بود. 

رئیس جهاددانشگاهی در ادامه به بخشی از ویژگی‌های دکتر آشتیانی که در کتاب‌هایی که در خصوص این دانشمند نوشته شده اشاره کرد و گفت: همکاران او گفته‌اند که کاظمی آشتیانی با خداوند معامله کرده و اجرش را از خدا می‌گیرد و به همین دلیل مورد لطف الهی قرار می‌گیرد. تمام تلاش او برای رفع مشکلات مردم بود. وقتی بزرگان علمی کشور دسترسی به این علوم را غیرممکن می‌دانستند ایشان راه را باز کردند. 

وی ادامه داد: دکتر کاظمی آشتیانی علاقه وافری به قرآن کریم داشت و قاری قرآن بود و همیشه در خودروی خود نوای قرآن را پخش می‌کرد. به نماز اول وقت مقید بود و در رویان نماز جماعت برقرار می‌کرد و آیات فراوانی را حفظ کرده بود و در سخنرانی خود از آن استفاده می‌کرد. هر جایزه‌ای که می‌گرفت را با همکاران خود تقسیم می‌کرد چون معتقد بود این جایزه فقط حاصل تلاش او نیست و همه در کسب این جایزه تلاش کرده‌اند. آرزو می‌کرد همه با استفاده از تجربیات پیشرفت کنند، سطح تحمل بالایی داشت و از منفعت‌طلبی شخصی بیزار بود. کاظمی خدا را در همه ابعاد زندگی و کار در نظر می‌گرفت و قسم می‌خورد که هدایت کننده اصلی رویان خداست. 

مسلمی نائینی ادامه داد: ایشان برای موفقیت در کارها صلوات نذر می‌کرد. با همه به خوبی ارتباط برقرار می‌کرد و از آرمان‌های انقلاب دفاع می‌کرد، به باور نزدیکان او، قولی نمی‌داد که نتواند به آن عمل کند. از وظایف مهم ما شناخت و شناساندن کاظمی آشتیانی است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات در اسفندماه گفت: تبیین اهمیت و جایگاه انتخابات و تشویق مردم برای شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح  وظیفه تک تک آحاد جامعه به ویژه نخبگان است.

یادآوری می‌شود، نمایشگاه جانبی نیز با عنوان «سعید ایران» در قطعه 16 بهشت زهرا(س) با هدف بزرگداشت زنده‌یاد کاظمی آشتیانی برپا شده است و علاقه‌مندان تا ساعت 17 روزهای پنج شنبه و جمعه ۱۴ و ۱۵ دی ماه با مراجعه به این قطعه می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام
captcha