مشارکت در انتخابات پیام بیداری مردم برای استکبار جهانی است
کد خبر: 4199246
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
عضو حقوقدان شورای نگهبان:

مشارکت در انتخابات پیام بیداری مردم برای استکبار جهانی است

عباسعلی کدخدایی با بیان اینکه امروز مردم ما خودشان تصمیم می‌گیرند که چه افرادی در دولت و مجلس باشند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب مردم سالار خودشان هستند، گفت: مشارکت در انتخابات پیام بیداری مردم برای استکبار جهانی است.

عباسعلی کدخدایی، عضو حقوقدان شورای نگهبانبه گزارش ایکنا از همدان، عباسعلی کدخدایی، عضو حقوقدان شورای نگهبان، امروز، ۲۲ بهمن‌ماه در راهپیمایی چهل‌و‌پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید مدنی اظهار کرد: آیت‌الله مدنی عالمی فرهیخته، اندیشمند و اندیشه‌ساز بود که حیاتی بابرکت داشت و پس از شهادت هم راهش ادامه داشت.

وی افزود: این جمعیت کثیر نشان از شوق و اشتیاق و علاقه مردم همدان به انقلاب، آرمان و رهنمودهای رهبری است، این نشان می‌دهد دشمن تا زمانی که مردم در صحنه هستند هیچ غلطی نخواهد کرد. از مردم خواهشمندیم این شور و اشتیاق را تا ۱۱ اسفند و پای صندوق‌های رأی حفظ کنند و پاسخ کوبنده‌ای به استکبار بدهند.

کدخدایی با بيان اینکه دشمن به دلیل اینکه منافع نامشروعش با پیروزی انقلاب از دست رفت لحظه‌ای از توطئه دست نکشیده است، گفت: تحریم‌هایی که تا الان ادامه دارد نشان از توطئه‌های دشمن برای به دست آوردن منافعی است که با پیروزی انقلاب آنها را از دست داد.

وی بیان کرد: ۲۲ بهمن به تعبیر رهبر معظم انقلاب یوم‌الله و نقطه آغازی برای سقوط استکبار جهانی است، رژیمی که هیچ اختیاری از خود نداشت و فقط به سرکوب مردم می‌پرداخت و تمام منافع کشور را در اختیار استکبار قرار داده بود. ۲۲ بهمن یادآور رشادت‌های خیل عظیم جوانان، مردان و زنان ماست که مصداق آیه 11 سوره رعد «إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» بودند که با هدایت‌های امام، سرنوشت را خودشان انتخاب کردند.

کدخدایی اظهار کرد: به تعبیر خود غربی‌ها ایران محل مناسبی برای بهره‌برداری بود، همان‌طور که در مورد عربستان او را گاو شیرده دانستند. با مطالعه مستندات و خاطرات رژیم قبل می‌بینیم که هیچ قدرت تصمیم‌گیری نداشتند حتی استفاده از سلاح‌های آمریکایی که با پول نفت مردم تهیه می‌شد بدون اجازه آمریکا اجازه استفاده نداشتیم. چهار میلیون بشکه نفت با جمعیت ۳۰ میلیونی مردم در آن زمان فروش می‌رفت و صرف عیش و نوش دربار و مابقی تقدیم آمریکایی‌ها می‌شد. 

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه مردم با لبیک به امام خمینی(ره) و بعد از آن با تبعیت از رهبری بار انقلاب را به دوش کشیدند، یادآور شد: استقلال و آزادی، آرمان ما در انقلاب بود، آزادی در کشور وجود نداشت رژیم هیچ نقدی را بر نمی‌تابید و جوانان در زندان بودند. با پیروزی انقلاب اسلامی این دو محور در قانون اساسی ما لحاظ شد. امروز مردم ما خودشان تصمیم می‌گیرند که چه افرادی در دولت و مجلس باشند و به تعبیر رهبر انقلاب مردم سالار خودشان هستند.

کدخدایی گفت: نظام ما مردم‌سالاری دینی است که پشتوانه آن مردمی هستند که هر وقت لازم بوده در صحنه بودند، مردم‌سالاری یعنی پایین‌ترین رده تا بالاترین رده در کشور به دست مردم انتخاب شود. از ابتدای انقلاب روش و منش امام(ره) اتکا به مردم بود و این هم قبل از انقلاب و هم بعد از آن روش ایشان بود، چراکه مردم را ولی نعمت خود می‌دانستند. وقتی این را با رژیم قبل مقایسه می‌کنیم که مردم هیچ کاره بودند و محل اعراب نداشتند به معنای استقلال و آزادی پی می‌بریم. 

وی با تأکید بر اینکه مردم ولی‌نعمتان و رهبران سیاسی خدمتگزاران آنها هستند، بیان کرد: انتخابات قبل از انقلاب مفهومی نداشت، در خاطرات فردوست(از درباریان شاه) هست که لیستی را سه نفره تعیین می‌کردیم و با تأیید شاه همان افراد انتخاب می‌شدند، اما امروز مردم ثبت‌نام می‌کنند و انتخاب می‌شود، امروز نمایندگان باید با نظر مردم انتخاب شوند، وقتی از استقلال صحبت می‌شود امروز وقتی در منطقه تصمیم‌گیری می‌خواهد صورت بگیرد مردم مترصد هستند که موضع جمهوری اسلامی چیست.

کدخدایی تصریح کرد: در حوادث غزه و طوفان الاقصی اقدامات یمن و حزب‌الله لبنان نشئت گرفته از نفس انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) است، این‌طور می‌شود که کشور ما بر اثر فداکاری‌های شهدا به این جایگاه عظیم رسیده است. کم و کاستی در تمام کشورها وجود دارد فقط نوع آن متفاوت است، مسئولان ما درصدد رفع مشکلات کشور هستند. وقتی براساس اندیشه امام(ره) مردم ولی‌نعمت ما هستند مسئولان باید با این نگاه خدمت کنند، اما دشمن لحظه‌ای دست از ضربه زدن برنداشته و این در تمام حوزه‌ها در مسائل اقتصادی سیاسی اجتماعی و ... وجود داشته است.

وی گفت: امروز مشارکت در انتخابات لبیک به ندای شهیدانی چون شهید سلیمانی و همدانی است که باید از خیمه اسلام و جمهوری اسلامی دفاع کنیم. یکی از اقدامات دشمن که در رسانه‌های خود دنبال می‌کند این است که رأی دادن تأثیری ندارد، اگر مردم مشارکت نکنند از حق خود صرف نظر کرده و این گناه نابخشودنی است.

کدخدایی بیان کرد: زیر سؤال بردن سازوکار انتخابات از دیگر اقدامات دشمنان است، همه کسانی که متصدی امور مختلف می‌شوند باید صلاحیت آنها سنجیده شود و این در کل دنیا با سازوکار خود وجود دارد، امروز برای هر کرسی مجلس ۵۰ تا ۶۰ نامزد وجود دارد و این حق انتخاب و آزادی است. مردم انقلابی در مسئله انتخابات شبهات را تبیین کنند و به فرموده رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین کنند، جایگاه‌های نهادهای کشور را بشناسیم و دیگران را آگاه کنیم تا مردم هم آگاهانه پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند، مشارکت پرشور تقدم بر نتیجه دارد، مشارکت پیامی برای استکبار جهانی است که مردم بیدار هستند.

انتهای پیام
captcha