حمایت از انتخابات؛ آموزه‌ای از سیره حجت‌الاسلام شفیعی
کد خبر: 4200523
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز مطرح کرد

حمایت از انتخابات؛ آموزه‌ای از سیره حجت‌الاسلام شفیعی

علی‌حسین حسین‌زاده با طرح این پرسش که اگر سید محسن شفیعی امروز در میان ما بود چه می‌گفت، بیان کرد: مهم‌ترین قرائتی که می‌توانیم از ایشان بازخوانی کنیم این است که در شرایط کنونی، از نهاد انتخابات و مردم‌سالاری در این مملکت حمایت کنیم‌.

علی حسین، حسین‌زاده، عضو هیئت دانشگاه شهید چمران اهوازبه گزارش ایکنا از خوزستان، علی‌حسین، حسین‌زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در آیین نکوداشت مرحوم حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحسن شفیعی که امروز 29 بهمن‌ماه در تالار شهدا دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز برگزار شد، ضمن قدردانی از برگزاری این آیین گفت: در این مجال، به دو ویژگی آقا سیدمحسن اشاره می‌کنم؛ در حوزه معرفتی، از باورهای اصلی سیدمحسن، آزاد‌اندیشی ایشان بود.

وی اظهار کرد: این ویژگی برای یک عالم لائیک، شاید امری عادی باشد، اما برای یک عالم دینی که در تقوا در اوج بود امری بسیار مهم است. این خصلت در مرحوم علامه طباطبایی نیز جزو ویژگی‌های برجسته ایشان بود. ما این نگاه معرفتی را در کنش اجتماعی آقا سیدمحسن می‌بینیم. این ویژگی به یک سلوکی در رفتار مرحوم شفیعی تبدیل شده بود.‌ درب اتاق ایشان به روی همه باز بود‌ و همین امر باعث شده بود که مورد طعن و سرزنش برخی اقشار قرار بگیرد، اما هیچ‌گاه با آنها به بحث و جدل نپرداخت.

حسین‌زاده افزود: نکته دیگر اینکه بسیار اهل مطالعه و دانستن بود.‌ باورم نبود فردی با این حجم کار اجرایی، هر کتاب یا مقاله‌ای که در حوزه علم انسانی، کلام، فلسفه، علوم اجتماعی بیرون می‌آمد یا خوانده یا دیده بود و این خیلی عجیب بود. میل به آگاهی بیشتر برای رسیدن به اهداف الهی بالاتر از ایشان یک عالم برجسته ساخته بود.

این استاد دانشگاه گفت: اگر سیدمحسن امروز در میان ما بود چه می‌گفت؟ در شرایط حساس کنونی داخل و خارج و با برنامه‌هایی که اسرائیل و آمریکا برای منطقه در نظر گرفته‌اند، صحبت ایشان چه بود؟ ما فقط برای گرامیداشت این سید جمع نشده‌ایم، بلکه ما می‌توانیم از این افراد الگو و مدل بسازیم. اگر او امروز بود ما را به چه وظیفه‌ای ترغیب می‌کرد؟ به نظرم مهم‌ترین قرائتی که می‌توانیم از ایشان بازخوانی کنیم این است که در شرایط کنونی، از نهاد انتخابات و مردم‌سالاری در این مملکت حمایت کنیم‌. قهر با صندوق معنا ندارد‌. اگر قرار است مشکلات کشور حل بشود نیاز به مشارکت همه مردم دارد. تصمیمات بزرگ در سایه حضور مردم و مجلس قدرتمند محقق می‌شود.

محسن شاهرضایی، مدیرکل دفتر الگوسازی و تکریم نخبگان خوزستان نیز در این مراسم بیان کرد: یکی از مأموریت‌های ما در بنیاد ملی نخبگان، زنده نگه‌داشتن، تکریم و الگوسازی از مفاخر معاصر کشور است‌.

وی اظهار کرد: به همت مسئول بنیاد استان و رؤسای پیشین و فعلی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز و دانشگاه شهید چمران اهواز این مقوله به خوبی اجرا شده است و در پنج، شش سال گذشته از چهره‌های متعددی تکریم کرده‌ایم؛ از جمله این چهره‌ها، دکتر‌ منوچهر دوایی بود که تکریم ایشان به چاپ زندگی‌نامه‌ای به اسم «مینوچهر» منجر شد. همچنین دکتر تقی رازی نیز از دیگر چهره‌ها بودند که تکریم ایشان برگزار شد.

شاهرضایی با اشاره به شناخت بالای مرحوم سیدمحسن شفیعی نسبت به نخبگان استان گفت: ما برای یکی از تکریم‌ها دقایقی اختصاصی به خدمت ایشان رسیدیم. در این دیدار، متوجه شدم که ایشان تک تک نخبگان استان را می‌شناسند. گویا دفتری در لوح ذهنش بود و در همه حوزه‌ها نسبت به نخبگان استان خود، آگاه بود.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از پوستر کتاب «نقش ماندگار» زندگی‌نامه مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha