جریانات افراطی تکفیری در صدد ضربه‌زدن به وحدت شیعه و سنی هستند
کد خبر: 4210286
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
مدیرکل صداوسیمای سیستان‌وبلوچستان:

جریانات افراطی تکفیری در صدد ضربه‌زدن به وحدت شیعه و سنی هستند

علیرضا کیخا گفت: امروز جریانات افراطی تکفیری در صدد ضربه‌زدن به وحدت شیعه و سنی هستند و در این راه هر کاری که بتوانند انجام می‌دهند.

علیرضا کیخامدیرکل صداوسیمای سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، علیرضا کیخا، مدیرکل صداوسیمای سیستان‌وبلوچستان روز شنبه، 25 فروردین ماه، در نشست صمیمی با خبرنگاران و فعالان اجتماعی منطقه سیستان در شهرستان زابل ضمن تسلیت شهادت شهدای حادثه تروریستی چابهار، راسک، سیب وسوران، اظهار کرد: امروز جریانات افراطی تکفیری در صدد ضربه‌زدن به وحدت شیعه و سنی هستند و در این راه هر کاری که بتوانند انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه، خبرنگاران و فعالان اجتماعی که در فضای مجازی فعال هستند باید حواسشان به این موضوع باشد که باید با نگاه کارشناسی شده به موضوعات بپردازند تا خدا نکرده در دام افراد مغرض نیفتند، چراکه دوقطبی شدن در استان سیستان‌وبلوچستان نه تنها به نفع مردم در منطقه نیست بلکه به نفع هیچ کسی نیست و نباید آب در آسیاب دشمن ریخته شود و این چیزیست که صاحبان قلم باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرکل صداوسیمای سیستان‌وبلوچستان گفت: خیلی از بداندیشان و دشمنان به عمد قصد اختلاف انداختن بین شیعیان و اهل سنت در این استان را دارند و به عمد در بحث انتصابات، این موضوع را مطرح می‌کنند که اگر مدیری از برادران بلوچ انتخاب بشود برادران زابلی ناراحت می‌شوند و اگر مدیری از برادران زابلی انتخاب شود، برادران بلوچ ناراحت می‌شوند، پس به ناچار باید از خارج استان مدیر انتخاب شود، این درحالیست که این طریق تفکرها فقط به خاطر اختلاف افکنی بین شیعه و اهل سنت است.

کیخا ادامه داد: ما در استان سیستان‌وبلوچستان سالیان سال است که بدون هیچ مشکلی در صلح و صفا و در کنار هم زندگی می‌کنیم و هیچ مشکلی نداشته‌ایم و در فاصله تیرماه سال گذشته تا کنون دشمنان از جریانات اتفاق افتاده شده سوء استفاده کردند و از فضای ایجاد شده در جهت پیشبرد اهداف خود بهره‌برداری کردند تا بتوانند به اهداف خودشان که همان ضربه زدن به اتحاد شیعه و اهل سنت است، برسند.

وی ادامه داد: جریان حمله تروریستی به چابهار و راسک، یک عملیات پیچیده خرابکاری و امنیتی به حساب می‌آمد و به راحتی معلوم بود که کار یک گروهک نمی‌تواند باشد، ما در مقابل جریانات جاسوسی بسیار سنگینی ایستاده‌ایم و در این راه فرزندان این مرز و بوم با مظلومیت تمام به شهادت رسیده‌اند.

مدیرکل صداوسیمای سیستان‌وبلوچستان گفت: اساساً جریان اهل سنت پشت ترورها و شهادت بچه‌های ما (نیروهای امنیتی و انتظامی) نیست، این ترورها کار جریانات تکفیریست و رسماً گروهک جیش‌الظلم در بیانیه خود به توسعه سواحل مکران اشاره می‌کند و گاف می‌دهد.

کیخا اضافه کرد: امروز سیستان نیاز به امید مبتنی به مطالبه‌گری توام با دانش و ‌شجاعت دارد و به هیچ وجه نباید به اختلاف دامن زده شود

انتهای پیام
captcha