احداث یادمان شهید گمنام در بوکان
کد خبر: 4211010
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴

احداث یادمان شهید گمنام در بوکان

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی از احداث یادمان شهید گمنام در این شهرستان خبر داد.

جلسه  هماهنگی کنگره ملی 12  هزار شهید آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سرهنگ پاسدار منصور یوسفی، مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی در نشست هماهنگی برپایی کنگره ملی  12 هزار شهید استان که در سالن جلسات سپاه بوکان برگزار شد، گفت: یکی از مصوبات مهم در راستای برپایی کنگره، احداث یادمان شهید گمنام با اعتباری بالغ بر ۵میلیارد تومان و مساحت 1 هزار مترمربع در شهرستان می‌باشد.

وی ضمن اشاره به برگزاری دومین جلسه شورای سیاستگذاری کنگره ملی 12هزار شهید استان با حضور مسئولین و دبیران ستاد یادواره شهرستان‌ها، خاطرنشان کرد: این کنگره در سطح ملی با هدف یادبود شهدای دفاع مقدس برگزار شده و در لابه‌لای آن اقدامات فاخر زیادی هم ترتیب خواهد یافت.

دبیر کنگره ملی 12 هزار شهید آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: رمز قدرت و عزت ایران به معنای واقعی کلمه در زنده نگه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت، توجه به آرمان شهدا و تکریم خانواده شهدا نهفته است، بنابراین شاهد هستیم، هر ملتی از این فرهنگ پیروی کند؛ در مقابل دشمنان خود هرچند که مقتدر و مسلح باشند پیروز و عزتمند می‌شود.

یوسفی با بیان اینکه پیروزی مردم ایران در دفاع مقدس، مردم لبنان و غزه در مقابل رژیم صهیونیستی نتیجه پیروی از فرهنگ عاشورایی است، خاطرنشان کرد: باید این فرهنگ و تفکر به نسل جدید کشورمان انعکاس پیدا کند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی به اهمیت تفکر ایثار، جهاد و شهادت در انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: اگر جانفشانی و مجاهدت‌ شهیدان نبود، نظام اسلامی به ثمر نمی‌رسید و انقلاب پیروز نمی‌شد.

وی ادامه داد: تاکنون با اعتقاد به جهاد و شهادت در برابر دشمنان تا دندان مسلح ایستادگی کرده‌ایم، توانسته‌ایم عزت و استقلال خودمان را حفظ کنیم و روز به روز کشورمان در مسیر بالندگی قرار بگیرد.

انتهای پیام
captcha