همه مشکلات با نگاه «ما می توانیم» حل خواهد شد
کد خبر: 4211114
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶

همه مشکلات با نگاه «ما می توانیم» حل خواهد شد

رئیس جمهور با بیان اینکه با فرهنگ «ما می‌توانیم» 19 هزار مسکن در حال ساخت که بخشی از خواست و نیاز مردم استان سمنان است به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با نگاه ما می‌توانیم همه مسائل در عرصه‌های مختلف اقتصادی و نظامی و .. حل خواهد شد.

حجت الاسلام رییسی رئیس جمهور

به گزارش ایکنا از سمنان، حجتالاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور امروز 30 فروردین‌ماه در جمع مردم سمنان در مسجد جامع این شهر ضمن قدردانی از مردم سمنان در آیین استقبال از هیئت دولت گفت: به شهدا، ایثارگران، دانشمندان پژوهشگران و فعالان در عرصه‌های مختلف، جوانان و نوجوانان ادای احترام می‌کنم.

وی ادامه داد: در تاریخ تمدنی استان سمنان فرهنگ، علم و ایمان به خداست و این دو اصل اساسی در مردم استان وجود دارد؛ مردمی که در عرصه‌های مختلف امتحان خود را پس دادند. در دوران دفاع مقدس نیز ایستادگی در حریم و حرم و حضور مردم پررنگ و ارزشمند و مثال زدنی بوده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه علما و بزرگان استان مورد احترام همگان هستند یادآور شد: مردم سمنان مردمی با بصیرت، زمانشناس و در همه عرصهها مثال زدنی هستند.

حجتالاسلام والمسلمین رئیسی یکی از شاخصه‌های مردم استان را دلدادگی به انقلاب و امید به آینده که از تأکیدات مقام معظم رهبری است  برشمرد و گفت: دشمن تلاش در ناامید کردن مردم دارد و با روش‌های مختلف در پی ترویج یأس و بیایمانی است.

به گفته وی؛ دشمن با ایجاد شبهات علمی و ترویج آن در بین جوانان، هم ایمان و هم امید را نشانه گرفته است زیرا میداند دو رکن اصلی برای موفقیت و پیشرفت کشور همین این دو اصل است.

این مقام عالی کشور با تأکید بر اینکه دشمن رشد اقتصادی در ایران را برنمی‌تابد، اظهار کرد: علیرغم میل دشمن رشد تولید 8400 کارخانه و کارگاه به خط تولید در سراسر کشور بازگشته که در این راستا در استان سمنان 200 کارخانه و کارگاه دچار رکود بود که به چرخه تولید بازگشت و برای 4500 نفر اشتغال ایجاد شد.

حجتالاسلام والمسلمین رئیسی متذکر شد: دشمن میخواهد کشاورزی ما فعال نباشد و ما همیشه وارد کننده باشیم ولی ما 22 درصد افزایش کالای اساسی تولید داشته و توانسته‌ایم طی دو سال گذشته 4.5 میلیون تن گندم، در سال 1401 هفت میلیون تن و سال 1402 نیز 11.5 میلیون تن گندم از کشاورز خریداری کنیم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه کاری در این استان صورت گرفته که نه تنها باعث بازگشت به خط تولید شود، بلکه تلاش شده که دیگر کارخانه‌ای تعطیل نشود، گفت: 211 پرژوه نیمهتمام امسال پایان یافته و به بهرهبرداری رسیده است.

وی یکی از نکات مهم و ضروری را تأمین آب دانست و گفت: در این استان و کشور اگر مشکلی وجود دارد که با زندگی مردم مانند مشکل آب، گاز، جاده، مدرسه و ...سر و کار دارد از کنار آن عبور نکنیم و برای چالهها چاره کنیم که در این راستا با نگاه به حل مشکل در ابتدای ورود مصوبات دور اول سفر بررسی شد.

رئیس کابینه سیزدهم یادآور شد: بر این اساس نیروگاه با 366 مگاوات توانایی در مدار قرار گرفت، خط انتقال آب در آردان و گرمسار و ایوانکی انجام شد که بر این اساس بخشی از  تنش آبی استان حل شده و مابقی در دستور کار ماست و نیاز آب با عزم جدی دولت حل خواهد شد. 

وی موضوع مسکن را یکی از دغدغههای استان برشمرد و افزود: در این حوزه اقدامات خوبی انجام شده و در این سفر بیش از 19 هزار مسکن به بهرهبرداری خواهد رسید.

رئیسی با اشاره به اهمیت فرهنگ »ما می‌توانیم» گفت: این 19 هزار مسکن در حال ساخت بخشی از خواست و نیاز مردم در سنگر تولید و خدمتگزاری است. تولیدکننده و فعال اقتصادی در سنگر تولید و رزمنده با مبارزه و مجاهدت در برابر دشمن، ما می‌توانیم را سرلوحه کار خود قرار داده است. با نگاه ما میتوانیم همه مسائل در تمامی عرصههای اقتصادی، نظامی و .. حل خواهد شد. 

انتهای پیام
captcha