مرگ هر کودک شیرخوار بمبی برای نابودی اسرائیل است
کد خبر: 4211637
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴
طباطبایی‌نژاد مطرح کرد

مرگ هر کودک شیرخوار بمبی برای نابودی اسرائیل است

امام جمعه اصفهان ضمن اشاره به جبران‌ناپذیری عملیات «وعده صادق» برای رژیم صهیونیستی گفت: کشتار انسان‌ها به نفع این رژیم نیست و هر کودک شیرخواری که کشته می‌شود، بمبی برای نابودی اسرائیل است. 

دیدار فرماندهان و رؤسای نهادهای ارتش استان با امام جمعه اصفهانبه گزارش ایکنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با فرماندهان و رؤسای نهادهای عقیدتی سیاسی، حفاظت اطلاعات، بازرسی و جانشین فرماندهی ارتش استان اصفهان ضمن تبریک 29 فروردین، روز ارتش و پیروزی‌های اخیر نیروهای مسلح در عملیات غرورآفرین «وعده صادق» و دفاع پدافند هوایی ارتش در برابر حمله نمایشی و محدود رژیم صهیونیستی در شرق اصفهان اظهار کرد: کار بزرگی که نیروهای مسلح در عملیات «وعده صادق» انجام دادند، جبران‌ناپذیر است و دشمن هر کاری نیز انجام دهد، نمی‌تواند شکست خود را جبران کند؛ همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب به جبران‌ناپذیری طوفان الاقصی اشاره کرد. 

وی افزود: رژیم صهیونیستی در طول سال‌های متمادی، اعراب و مسلمانان را از گنبد آهنین می‌ترساند و ادعا می‌کرد هیچ کشوری نمی‌تواند به آن تعرض کند، این مسئله را مکرراً تلقین می‌کرد و خود نیز آن را باور کرده بود؛ ولی ما با عملیات «وعده صادق» این باور را شکستیم. 

امام جمعه اصفهان با بیان تعدادی از نظرات تحلیلگران و نظامیان غربی درباره عملیات وعده صادق گفت: برخی از این تحلیلگران کار ایران را مدبرانه خواندند و یا این تعبیر را به کار بردند که باور نمی‌کردند چنین ضربه‌ای متحمل شوند؛ بنابراین کار بسیار عظیم و با ارزشی بوده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد در این عملیات جهشی برای اسلام، مسلمانان و شیعه به وجود آمد؛ چرا که رژیم صهیونیستی انسان‌ها را می‌کشد؛ اما این کشتار به نفع آن نیست و هر کودک شیرخواری که کشته می‌شود، بمبی برای نابودی اسرائیل است. 

طباطبایی‌نژاد بیان کرد: خداوند متعال با دشمن خود، دین خود را جلو می‌برد و مردم را بیدار و هوشیار می‌کند. در جنگ غزه بسیاری از مردم کم‌کم بیدار شدند و نابود شدن اسرائیل نیز همین‌گونه است.

وی در ادامه سخنان خود به نکاتی درباره ارزش و جایگاه جهاد در اسلام اشاره کرد و گفت: قرآن کریم می‌فرماید: «كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَكُمْ وَعَسَى أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ.» برای انسان قتال نوشته شده و البته برخی آن را خوش نمی‌دارند؛ اما خیر انسان در آن است و به تعبیر قرآن، چه بسیار اموری که آن را خوش نمی‌دارید؛ اما خیر در آن است و خدا خیر و شر انسان را بهتر می‌داند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در اسلام جنگ وجود ندارد و فقط دفاع مطرح است؛ بنابراین جنگ برای کشورگشایی یا مسائل اقتصادی و استثمار در این دین وجود ندارد، اسلام فقط هدایتگر است و اگر کسی مقابل این هدایتگری بایستد، خداوند اجازه نمی‌دهد. 

وی به وصیت امیرمؤمنان(ع) درباره خوارج به‌مثابه گروهی که در پی حق بودند، اما راه را گم کردند، اشاره کرد و توضیح داد: حضرت در وصیت خود می‌فرماید پس از من با خوارج نجنگید و اگر جنگ به راه انداختند، با آنها جنگ کنید؛ چرا که خوارج با فردی مانند معاویه که طالب باطل است، فرق می‌کنند. 

طباطبایی‌نژاد بیان کرد: مستشرقان می‌گویند اسلام با جنگ پیش رفته است، در حالی که این‌گونه نیست؛ تمام جنگ‌های رسول خدا(ص) و امیرمؤمنان(ع) دفاعی بود و ابتدا نیز به نصیحت طرف مقابل می‌پرداختند.

وی با تأکید بر نبود اجبار در انتخاب دین تصریح کرد: در اسلام زور وجود ندارد و قرآن کریم در این‌باره می‌فرماید: «لا اِکْراهَ فِی الدّین»؛ اما برخی «لا اِکْراهَ» را درست درنمی‌یابند و تصور می‌کنند در حجاب نیز «لا اِکْراهَ» وجود دارد، در حالی که این‌گونه نیست و در اصل انتخاب دین اکراه و اجبار وجود ندارد؛ زیرا دین امری قلبی و مربوط به باور انسان است؛ اما در جزئیات باید تابع قوانین دین بود. 

امام جمعه اصفهان یادآور شد: کنار هم بودن ارتش و سپاه سبب ساخته شدن سپاه نیز شد و تلفیق بسیار ارزشمندی بین نیروهای مسلح به وجود آمد؛ در تمام شرایط و دوره‌ها همه با هم فعالیت کردند و دستاوردهای فراوانی شکل گرفت. ارتش و سپاه هر دو دلسوز اسلام و انقلاب هستند و می‌دانند کاری که برای خدا انجام شود، ارزشمند است. 

وی همچنین نکاتی در خصوص پیگیری مسائل مربوط به مسکن ارتشیان مطرح و بر این مسئله تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha