آخرین وضعیت جشنواره‌های قرآنی دانشگاهی بررسی می‌شود
کد خبر: 4212523
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶

آخرین وضعیت جشنواره‌های قرآنی دانشگاهی بررسی می‌شود

جلسه مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها نهم اردیبهشت‌ماه با حضور مسئولان امور فرهنگی و قرآنی دستگاه‌های دانشگاهی و به منظور بررسی چهار دستور که یکی از آنها بررسی آخرین وضعیت جشنواره‌های قرآنی دانشگاه‌ها هست، برگزار می‌شود.

آخرین وضعیت جشنواره‌های قرآنی دانشگاهی بررسی می‌شود

به گزارش ایکنا، صد و سی و ششمین جلسه مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها یکشنبه نهم اردیبهشت‌ماه با حضور مدیران حوزه فرهنگی و قرآنی دستگاه‌های دانشگاهی کشور در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود. 

در این جلسه چهار دستور مورد بررسی قرار خواهد گرفت که اولین دستور ارائه گزارشی از عملکرد بخشی دانشگاهی در سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است. بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن امسال به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. 

دومین دستور این جلسه ارائه گزارش میزان پیشرفت جشنواره‌های داخلی قرآن و عترت دانشگاه‌ها از سوی نمایندگان دستگاه‌های دانشگاهی است. در این بخش نمایندگان وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی و دانشگاه فرهنگیان گزارشی از روند اجرایی جشنواره‌های داخلی خود ارائه خواهند داد.

سومین دستور این جلسه هم با محوریت جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور خواهد بود. با توجه به میزبانی وزارت بهداشت از سی و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، نمایندگان وزارت بهداشت گزارشی در مورد برنامه‌های پیش‌بینی شده برای برگزاری اختامیه این جشنواره ارائه خواهند کرد. 

بر اساس گزارش ایکنا،‌ چهارمین دستور صد و سی و ششمین جلسه مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها به ارائه گزارشی از روند اجرایی جشنواره نهج‌البلاغه که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار می‌شود، اختصاص خواهد داشت. 

این گزارش از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدطاهری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم ارائه خواهد شد.

یادآور می‌شود جلسه گذشته مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های پانزدهم بهمن‌ماه برگزار شد و طی آن آخرین اقدامات دستگاه‌های دانشگاهی برای حضور موفق در نمایشگاه قرآن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این نشست بر حضور منسجم بخش دانشگاهی و نیز توجه به هوش مصنوعی تأکید شد.

انتهای پیام
captcha