یکی از راه‌های تعامل بین صنعت و دانشگاه وجود شرکت‌های دانش‌بنیان است
کد خبر: 1435845
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶

یکی از راه‌های تعامل بین صنعت و دانشگاه وجود شرکت‌های دانش‌بنیان است

گروه اندیشه: معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اظهار کرد: یکی از راه‌های تعامل بین صنعت و دانشگاه، وجود نهادهای واسطه‌ای نظیر پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان است که باید در دانشگاه‌ها ایجاد شوند تا ارتباط و تعامل بین صنعت و دانشگاه شکل بگیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری امروز، 13 مرداد‌ در جمع اساتید دانشگاه‌های سمنان با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری به‌دنبال توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است، اظهار کرد: مهمترین عامل حضور ما در دانشگاه‌ها نیز تبیین همین مأموریت است.

‌ستاری ادامه داد: یکی از بزرگترین مشکلاتی که سد راه بحث اقتصاد دانش‌بنیان است مباحث فرهنگی است که باید در بخش‌های مختلفی نظیر نظام آموزشی، صنعت، اقتصاد، بانکداری و... به آن توجه جدی شود که در این راستا در بازدید از دانشگاه‌های استان‌های مختلف در پی تبیین این روش‌های راهبردی در حوزه پژوهش و تحقیق هستیم.

وی با اشاره به ضرورت ارتباط بین صنعت و دانشگاه یادآور شد: مهمترین انتقاد عدم توجه به زیرساخت‌های علمی در دانشگاه‌ها است که روش ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه در کشور ما از ابتدا بر پایه‌های استواری بنیان گذاشته نشده و از این‌رو مسئولان مراکز دانشگاهی، مدام آماری از افزایش دانشجویان دکترا می‌دهند در حالی‌که هرگز به این مهم پاسخی نمی‌دهند که چه تعداد از این دانشجویان از سوی مراکز صنعتی حمایت می‌شوند.

به گفته رئیس بنیاد ملی نخبگان، یکی از راه‌های تعامل بین صنعت و دانشگاه، وجود نهادهای واسطه‌ای نظیر پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان است که باید در دانشگا‌ه‌ها ایجاد شوند تا ارتباط و تعامل بین صنعت و دانشگاه شکل بگیرد.

captcha