بزرگ‌ترين آفت دين عمل به خرافات و روی آوردن به بدعت است
کد خبر: 1838292
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۸۸ - ۰۸:۳۴

بزرگ‌ترين آفت دين عمل به خرافات و روی آوردن به بدعت است

گروه انديشه و علم: در جامعه اسلامی بزرگ‌ترين آفت دين عمل به خرافات و روی آوردن به بدعت‌های نادرست است

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه سمنان، حجت‌الاسلام «علی شكری» 25 مهرماه در جلسه ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی و مناسبت‌های مذهبی شهرستان سمنان با تاكيد بر تقويت ساختار فرهنگی مراسم عزاداری‌ها گفت: بايد آفات و انحرافات كه مايه وهن مراسم مذهبی است شناسايی شود تا با اتخاذ سياست‌های لازم در جهت رفع آنها اقدام شود.
وی وظيفه كانون مداحان را بسيار حساس و خطير عنوان كرد و افزود: مسئولان كانون مداحان بايد با تغذيه فكری و برپايی كلاس‌های مداحی بستری مناسب برای رشد مداحان در زمينه‌های مختلف فراهم آورند.
شكری تصريح كرد: مداحان در كنار رعايت شعائر دينی و مذهبی بايد شعائر ملی را نيز حفظ كنند.
مدير كل تبليغات اسلامی استان سمنان با تاكيد بر خودداری مداحان از خرافه‌گويی در بيان مسائل عاشورا و مصائب ائمه اطهار اظهار كرد: در جامعه اسلامی بزرگ‌ترين آفت دين عمل به خرافات و روی آوردن به بدعت است كه تزلزل دين و اعتقادات را سبب می‌شود.
وی گفت: مداحان بايد شئونات اسلامی و اخلاق مداحی را رعايت كرده و خود را فقط مداح اهل بيت عصمت و طهارت (ع) بدانند، زيرا آنها مداح اشخاص و جناح‌های سياسی نيستند.
شكری اضافه كرد: مداحان بايد كاری كنند كه برای جوانان الگو بوده و فضيلت‌های علمی و رفتاری اهل بيت (ع) را در جامعه ترويج كنند.
captcha