سلامتی جزو فرهنگ ذاتی دين اسلام بوده و به سلامتی جسم و روح با هم تاكيد شده است
کد خبر: 1893226
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۷:۲۱

سلامتی جزو فرهنگ ذاتی دين اسلام بوده و به سلامتی جسم و روح با هم تاكيد شده است

گروه انديشه و علم: رئيس دانشگاه علوم پزشكی شاهرود ديروز يازدهم اسفندماه گفت: سلامتی جزو فرهنگ ذاتی دين اسلام بوده و رهنمودهای اسلام در ارتباط با تغذيه، تنها سلامت جسم را تضمين نمی‌‏كند، بلكه تضمين‌كننده سلامت روح انسان نيز هست.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه سمنان، «محمد شريعتی» رئيس دانشگاه علوم پزشكی شاهرود ديروز يازدهم اسفندماه 88 در گردهمايی بسيج مديران شهرستان شاهرود كه در تالار اجتماعات اين دانشگاه برگزار شد، مكتب اسلام را مكتبی دانست كه تمام اجزای زندگی انسان را پرورش می‌دهد تا ضمن تكامل ارزش‌ها، متعالی شود‌.
وی تصريح كرد: رهنمودهای اسلام در ارتباط با تغذيه، تنها سلامت جسم را تضمين نمی‌‏كند، بلكه تضمين‌كننده سلامت روح انسان نيز هست.
شريعتی اظهار داشت: از آن جايی كه عقل و علم به همه رازهای آفرينش احاطه ندارد، ممكن است حكمت برخی از رهنمودهای اسلام برای دانش امروز مجهول باشد، ولی اين به معنای بی‌‏دليل بودن آن رهنمودها نيست.
رئيس دانشگاه علوم پزشكی شاهرود با اشاره به حديثی از امام رضا (ع) گفت: آن حضرت در روايتی می‌فرمايند كه خداوند تبارك و تعالی هيچ خوردنی و نوشيدنی را حلال نكرده مگر آنكه در آن منفعت و مصلحت بوده است و هيچ خوردنی و نوشيدنی را حرام نكرده مگر آنكه در آن زيان و نابودی و فساد بوده است.
وی ادامه داد: پس هر چيز سودمند و نيروبخش جسم كه سبب تقويت بدن می‌شود، حلال شده و هر چيزی كه قوای جسمانی را از بين ببرد و يا موجب مرگ شود، حرام است.
شريعتی مهم‌ترين ركن اصلاح الگوی مصرف در حوزه سلامت را اصلاح شيوه مصرف دارو عنوان كرد و افزود: ارائه آموزش‌های تخصصی در زمينه مصرف منطقی دارو به گروه‌های مختلف ضروری است.
حسين بذركار، جانشين ناحيه مقاومت بسيج سپاه پاسداران شاهرود نيز در اين گردهمايی با بيان اينكه ماموريت‌های جديد سپاه در راستای تاكيدات رهبری مبنی بر مقابله با جنگ نرم دشمن طراحی شده است، گفت: اجرای رزمايش‌ها بخشی از اين ماموريت‌هاست كه سلامت روحی و روانی افراد را تضمين می‌كند.
اجرای ورزش باستانی از ديگر برنامه‌های اين گردهمايی بود.
captcha