مدارس علوم و معارف اسلامی كشور ظرفيت هشت‌هزار محصل را دارند
کد خبر: 1896779
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۷:۱۲

مدارس علوم و معارف اسلامی كشور ظرفيت هشت‌هزار محصل را دارند

گروه انديشه و علم: رئيس سازمان علوم و معارف اسلامی نوزدهم اسفندماه 88 گفت: مدارس علوم و معارف اسلامی كشور ظرفيت بالغ بر هشت‌هزار دانش آموز را دارند.

«سيد‌محمد صادق سيفی» رئيس سازمان علوم و معارف اسلامی نوزدهم اسفندماه 88 در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه سمنان، گفت: در حال حاضر 26 مدرسه علوم و معارف اسلامی شهيد مطهری و 64 مدرسه علوم و معارف صدرا وابسته به سازمان تبليغات در كشور وجود دارد.
وی تصريح كرد: علاوه بر اين مدارس، پنج مدرسه نيز توسط بخش خصوصی و با مجوز دبيرخانه وزارت آموزش و پرورش در كشورداير هستند.
سيفی ظرفيت دانش‌آموزان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا را پنج‌هزار نفر ذكر كرد و اظهار كرد: درحال حاضر سه‌هزارو 424 دانش‌آموز در اين مدارس تحصيل می‌كنند.
رئيس سازمان علوم ومعارف اسلامی گفت: تا دو سال آينده اين پنج‌هزار نفر تكميل می‌شود.
وی پيوند بين حوزه و دانشگاه، ارتقاء اگاهی مردم درحوزه دين را از مهمترين اهداف تاسيس مدارس علوم و معارف اسلامی عنوان كرد.
وی از رشته علوم و معارف اسلامی به عنوان چهارمين رشته مصوب ملی و نظری نام برد و تصريح كرد: با اهتمام مقام معظم رهبری به دنبال مطالبات دانش‌آموزان اين رشته از مجلس و دولت هستيم.
رئيس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی با بيان اينكه اين رشته از حيث محتوا و نرم‌افزاری با شرايط ايده‌آل فاصله دارد اظهار اميدواری كرد با نگاه مطلوب و همگرايی مسئولان فرهنگی ضعف‌ها و كاستی‌های اين رشته جبران شود.
سيفی سابقه رشته علوم و معارف اسلامی را 25 سال عنوان كرد و گفت: از بدو ايجاد اين رشته در نظام آموزشی تا كنون سالی 10 دبيرستان در كشور تاسيس شده است.
captcha