طرح «ضيافت انديشه» در دانشگاه شاهرود اجرا می‌شود
کد خبر: 1934942
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۱

طرح «ضيافت انديشه» در دانشگاه شاهرود اجرا می‌شود

گروه انديشه و علم: رئيس دانشگاه صنعتی شاهرود امروز شانزدهم خرداد‌ماه از اجرای طرح ضيافت انديشه در اين دانشگاه ويژه دانشجويان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)شعبه سمنان، «علی مرادزاده» رئيس دانشگاه صنعتی شاهرود امروز شانزدهم خرداد‌ماه در سالن كنفرانس اين دانشگاه گفت: نهاد نمايندگی رهبری در دانشگاه‌ها، امسال طرح «ضيافت انديشه» دانشجويان سراسر كشور را در 35 مركز دانشگاهی اجرا می‌كند.
وی افزود: اين طرح از 23 مرداد تا 24 شهريور به مدت سه هفته و به ميزبانی30 استان كشور برگزار می‌شود و در هر استانی حداقل دو دانشگاه ميزبان هستند.
رئيس دانشگاه صنعتی شاهرود ادامه داد: اين طرح بزرگ با همكاری 30 دانشگاه بزرگ كشور در مراكز 30 استان و پنج دانشگاه بزرگ شهر تهران و هر كدام با ظرفيت پذيرش 3 هزار دانشجو برگزار می‌شود.
مرادزاده افزود: در مجموع 100 هزار دانشجو در ماه رمضان زيرپوشش برنامه‌های اين طرح قرار می‌گيرند.
وی گفت: موضوعات مورد نياز و در عين حال جذاب برای دانشجويان و برنامه‌های متنوع معنوی، فرهنگی، اجتماعی، سياسی، هنری محور كلاس‌هايی است كه در اين طرح ارائه می‌شود.
رئيس دانشگاه صنعتی شاهرود افزود: در طرح ضيافت انديشه، دانشجويان در شهر خود و يا در نزديك‌ترين شهر به خانواده خود طرح را می‌گذرانند و دانشجويان بومی هر استان فرصتی پيدا می‌كنند كه بيشتر با همديگر آشنا شوند.
مرادزاده افزود: برنامه‌های اين طرح از نماز ظهر آغاز می‌شود و تا پايان شب و صرف سحری ادامه دارد و دانشجويان علاقه‌مند لذت بيداری در شب‌های ماه رمضان را می‌چشند.
وی اضافه كرد: بخش الزامی طرح، شركت در كلاس‌های آموزشی است كه از هنگام ظهر تا مغرب برگزار می‌شود و حضور در برنامه‌های متنوع شب انتخابی بوده و بستگی به علاقه و ميل دانشجويان دارد.
رئيس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: از ديگر ويژگی‌های مهم اين طرح می‌توان به تشكيل گروه‌های علمی و تدوين عالمانه دروس و برنامه‌های تربيتی و برگزاری كارگاه‌های آموزشی برای حدود 2 هزار استاد حوزوی و دانشگاهی است.
مرادزاده افزود: بهترين اساتيد برای تدريس و مديريت بخش‌های مختلف طرح انتخاب و در خدمت دانشجويان قرار می‌گيرند و در اين طرح برای دانشجويانی كه دفتر نهاد نمايندگی در دانشگاه خود ندارند، فرصتی پديد می‌آيد كه از برنامه‌های نهاد نمايندگی استفاده كنند.
وی افزود: برای دانشجويان شركت‌كننده در اين طرح گواهينامه پايان‌دوره صادر می‌شود كه زمينه را برای گذراندن دوره‌های تكميلی و ديگر برنامه‌های آتی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها فراهم می‌سازد.
رئيس دانشگاه صنعتی شاهرود تصريح كرد: اولويت در استفاده از امكانات ازدواج دانشجويی، سفر عمره، عتبات و مشهد، از ديگر امتيازات شركت در اين طرح است.
مرادزاده گفت: دانشجويانی كه كلاس‌های آموزشی طرح را با موفقيت بگذرانند می‌توانند نمره آن را برای چهار واحد از دروس معارف خويش محسوب كنند.
وی افزود: در بخش تربيتی اين طرح ويژه برنامه افطار، مناجات قبل از اذان، نماز جماعت در فضای باز و زير آسمان، دعای دسته‌جمعی هنگام افطار، دعوت از ميهمانان ويژه برای هر شب جمعه برای حضور در كنار سفره افطار دانشجويان، گفت‌وگوهای آزاد دانشجويی با موضوعات فرهنگی، اجتماعی و سياسی كه به صورت هم‌انديشی برگزار می‌شود.
رئيس دانشگاه صنعتی شاهرود افزود: فعاليت‌های هنری و ادبی با برگزاری جشنواره‌های دانشجويی در رشته‌های متنوع هنری، برگزاری نمايشگاه‌های كتاب، نرم‌افزار و محصولات فرهنگی و هم‌چنين ارائه نمايشگاه‌های فرهنگی و سياسی، فعاليت‌های خيريه و رسيدگی به ايتام و محرومان شهر هم در طرح ضيافت انديشه برگزار می‌شود.
captcha