اولين نشست هم‌انديشی اساتيد دانشگاه‌ها و حوزه‌های علميه شاهرود برگزار شد
کد خبر: 2054449
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۸۹ - ۰۷:۵۲

اولين نشست هم‌انديشی اساتيد دانشگاه‌ها و حوزه‌های علميه شاهرود برگزار شد

گروه انديشه: نشست هم‌انديشی اساتيد دانشگاه‌ها و حوزه‌های علميه شاهرود با موضوع بررسی «راهكارهای استفاده از ظرفيت‌های حوزه و دانشگاه در بحث هم‌انديشی و گفت وگو و تبادل نظر پيرامون الگوی اسلامی و ايرانی پيشرفت» در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سمنان، حجت‌الاسلام «علی شكری»مديركل تبليغات اسلامی سمنان، ديروز ششم دی‌ماه در اولين نشست هم‌انديشی اساتيد دانشگاه‌ها و حوزه‌های علميه شاهرود با موضوع«راهكارهای استفاده از ظرفيت‌های حوزه و دانشگاه در بحث هم‌انديشی و گفت وگو و تبادل نظر پيرامون الگوی اسلامی و ايرانی پيشرفت» ، ضمن تبيين جايگاه حوزه‌های علميه در جامعه دينی و نظامی گفت: ما دارای جايگاهی مهم و والا و سرنوشت‌ساز هستيم و با نگاه در تاريخ كشور خود می‌فهميم عالمان دينی هميشه سرپرستی و هدايت جامعه را برای رسيدن به صلاح به عهده داشته‌اند.
وی گفت: در نظام گذشته برای منزوی كردن روحانيت و غربی كردن كشور بويژه دانشگاه فعاليت‌های فراوانی صورت گرفته بود كه با پيروزی انقلاب اسلامی و در سايه رهبری امام‌خمينی(ره) وپس از آن در سايه رهبر معظم انقلاب ، دو قشر روحانيون و دانشگاهيان برای پيروزی انقلاب اسلامی با هم پيشگام شدند.
حجت‌الاسلام «محمود ترابی» امام‌جمعه شاهرود نيز در اين نشست ، خواستار استمرار اين جلسات و تشكيل دبيرخانه و كميته تخصصی هم‌انديشی اساتيد حوزه و دانشگاه شد و درباره لزوم برگزاری اين گونه نشست‌ها گفت: شعار ايران اسلامی نفی استكبار است كه همين موضوع باعث خشم دشمنان شده است و اگر حوزه و دانشگاه به تكميل و تبيين الگوی اسلامی – ايرانی به پيشرفت برسند، هم به وحدت خواهند رسيد و هم از مسير خود منحرف نمی‌شوند.
«علی مرادزاده» رئيس دانشگاه صنعتی شاهرود وجود چنين جلساتی را منشأ خير و بركت برای حوزه و دانشگاه دانست و گفت: اين دو نهاد مقدس نقش مشترك و برجسته‌ای دارند كه همين وحدت باعث آشفتگی دشمنان جمهوری اسلامی ايران شده است و آنان با تمام وجود می‌كوشند بسترهای اختلاف و فتنه را بين حوزه و دانشگاه بوجود بياورند.
وی رفع معضلات اجتماعی، مقابله با هجوم فرهنگی و پاسداری از كيان اسلامی را رسالت سنگين حوزه و دانشگاه دانست و روشنگری اساتيد حوزه و دانشگاه و تعامل مشترك بين آنان را خواستار شد. حجت‌الاسلام والمسلمين «محمدمهدی صالحی» مسئول دفتر نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شاهرود نيز القای تفكيك حوزه و دانشگاه را نقشه دشمنان سرخورده انقلاب دانست و نقطه مشترك وحدت حوزه و دانشگاه را اعتلا ايران اسلامی و محكوم كردن تفكر افراطی‌گری و تهجر دانست .
مرادزاده گفت: نتيجه افراطی‌گری در تقدم حوزه و يا دانشگاه، حاكم شدن فضای طالبانی و يا سكولاريزم است.
حجت الاسلام والمسلمين «محمود شريعتمدار طهرانی» رئيس دانشكده علوم قرآنی شاهرود ، «علی شاهينی» رئيس دانشگاه پيام نور شاهرود ، «علی‌اكبر پويان» معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی شاهرود، «حيدر طوسيان شانديز» رئيس پارك علم و فناوری استان سمنان ،« محمد‌رضا عامريان» عضو هيأت علمی دانشكده كشاورزی دانشگاه صنعتی شاهرود، حجت‌الاسلام «اشرفی» از فضلا حوزه علميه ، حجت‌الاسلام «سيدحميد حسينی» معاون دفتر نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی شاهرود به بيان نقطه نظرات خود در مورد انديشه‌های راهبردی الگوی اسلامی – ايرانی پيشرفت و ارائه راهكارهای عملی در راستای تحكيم وحدت حوزه و دانشگاه پرداختند.
در پايان اين نشست آيت‌الله «مرتضی‌اشرفی» رئيس حوزه‌های علميه امام‌جعفر‌صادق(ع) و ولی‌عصر(عج) شاهرود با اشاره به دو محور اصلی تهاجم فرهنگی خواستار توجه بيشتر به ارزش‌های فرهنگ اسلامی و نفی فرهنگ غربی شد.
captcha