تجديد چاپ دو اثر از علامه حائری مازندرانی در دانشگاه سمنان
کد خبر: 2089015
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۷

تجديد چاپ دو اثر از علامه حائری مازندرانی در دانشگاه سمنان

گروه انديشه و علم: معاون پژوهشی دانشگاه سمنان ديروز دهم اسفندماه از تجديد چاپ دو اثر از علامه حائری مازندرانی در اين دانشگاه خبر داد.

«فرامرز هرمزی»، معاون پژوهشی دانشگاه سمنان در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سمنان، با بيان اين مطلب گفت: پيرو درخواست حوزه علميه صادقيه سمنان از اين دانشگاه مبنی بر تجديد چاپ دو اثر گرا‌ن‌بها از علامه حائری مازندرانی سمنانی، با همكاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اين كار طی تفاهم‌نامه‌ای انجام می‌شود.
وی اين دو كتاب را «ديوان الادب» و «بستان الادب» ذكر كرد و گفت: اين دو كتاب تماماً در مدح و منقبت پيامبر اسلام(ص) و و ائمه معصومين(ع) است و نگاه ويژه كلامی، عرفانی و فلسفی به اهل‌بيت(ع) دارد و شامل قصايد، غزل‌ها و مسمط های فارسی و عربی است.
هرمزی با تقدير از زحمات «عصمت اسماعيلی»، معاون پژوهشی دانشكده علوم انسانی دانشگاه سمنان كه از استادياران گروه زبان و ادبيات فارسی نيز هست، گفت: اين دو كتاب برای آماده‌سازی به پژوهش دانشكده علوم انسانی سپرده شد و آماده‌سازی اين دو كتاب شامل نوشتن مقدمه، ويرايش، تصحيح، تايپ، نمونه‌خوانی و صفحه‌آرايی توسط خود معاون پژوهشی اين دانشكده به بهترين نحو انجام شد.
هرمزی از برگزاری همايشی در سطح ملی برای معرفی شخصيت علمی علامه حائری و تجليل از خدمات وی در آينده خبر داد و گفت: متولی پيگيری امور مربوط به برگزاری اين همايش، اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان است.
captcha