همايش «روانشناسی حجاب» در شاهرود برگزار شد
کد خبر: 2093953
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۲

همايش «روانشناسی حجاب» در شاهرود برگزار شد

گروه انديشه و علم: همايش روانشناسی حجاب به‌همت شورای فرهنگی دانشكده صنايع و مديريت دانشگاه صنعتی شاهرود و همكاری اداره‌كل امور فرهنگی اين دانشگاه، 19 اسفندماه در سالن همايش‌های دانشكده معدن اين دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سمنان، حجت‌الاسلام «محمدحسين توانايی»، مديركل پژوهش ستاد امر به معروف و نهی از منكر به تبيين مسئله حجاب پرداخت.
وی ضمن بيان مشخصات افرادی كه دارای اعتماد به نفس بالا هستند، اين افراد را دارای مشخصاتی چون شهامت نه گفتن، احساس شخصيت و شايستگی، اجتناب از تقليد كوركورانه و عدم احساس نياز به جلب توجه دانست.
وی در بخش ديگری از سخنان خود اعتدال‌گرايی در بيان مفاهيم دينی را از اصول اوليه اسلامی و تربيتی دانست و بر اجرای دقيق و اسلامی امر به معروف و نهی از منكر تأكيد كرد.
لازم به ذكر است در ابتدای اين مراسم بزرگمهر اشرفی، رئيس دانشكده صنايع و مديريت دانشگاه صنعتی شاهرود ابراز اميدواری كرد اين گونه مباحث پژوهشی، برای دانشجويان و اساتيد مفيد و مؤثر باشد.
وی با اشاره به مصوبه پنجم سند راهبردی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم مبنی براهتمام به اسلامی شدن دانشگاه‌های كشور كه با هدف تقويت ارزش‌های اخلاقی و باورهای دينی، بازشناسی ارزش‌های اسلامی و انقلابی و افزايش بينش سياسی و اجتماعی است، خاطرنشان كرد: در اين سند بر توسعه حضور و مشاركت فرهنگی بانوان در دانشگاه‌های مبتنی بر الگوی ارزشی زن مسلمان تأكيد شده‌است.
لازم به ذكر است در پايان برنامه، قرعه‌كشی و اهدای جوايز انجام پذيرفت.
captcha