تجليل آيات عظام صافی‌ گلپايگانی و جوادی‌ آملی از شخصيت آيت‌الله آقاترابی
کد خبر: 2155208
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۹

تجليل آيات عظام صافی‌ گلپايگانی و جوادی‌ آملی از شخصيت آيت‌الله آقاترابی

گروه انديشه و علم: آيات عظام صافی گلپايگانی و جوادی آملی از مراجع تقليد در پيام‌هايی به همايش نكوداشت آيت‌الله سيدميرزا آقاترابی كه پنجشنبه 23 تيرماه، در دامغان برگزار شد، شخصيت و خدمات اين شخصيت علمی و فقهی را مورد تجليل قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سمنان، آيت‌الله‌العظمی صافی گلپايگانی در پيام خود به اين همايش آورده‌اند: تكريم مقامات علما و كسانی كه خدمتگزار مردم بوده، به دليل آنكه آثار و بركاتشان در جامعه فراوان است، مردم از هدايت‌ها و تبليغات آنان استفاده كرده‌اند، دارای مواضع خوبی بوده‌اند و نيز امر به معروف و نهی از منكر در صدر كارهای آن‌ها بوده است، بسيار با اهميت است.
اين مرجع عاليقدر با بيان اينكه آيت‌الله آقاترابی در اين رشته‌ها تبحر و امتياز خاصی داشت، گفت: می‌توان گفت آن مرحوم يكی از خدمتگزاران با اخلاص آقا امام زمان(عج) بود و هرچه از اين شخصيت‌ها تجليل شود حقشان ادا نمی‌شود.
آيت‌العظمی صافی گلپايگانی با اشاره به اينكه بخشی از زندگی آن فقيد سعيد در شدت اختناق بوده و ايشان در شهری مانند دامغان مبارزه می‌كرده است، افزود: مبارزه در آن زمان با آن موانع و شدت‌هايی كه رژيم داشت امثال اين علما واقعاً جهاد كردند و در آن ايام خدمتگزاری به دين و موضع نگه‌داشتن خيلی مشكل بود و واقعاً اين بزرگواران جهاد كردند.
اين مرجع تقليد با تأكيد بر اينكه آيت‌الله آقاترابی از علمای بزرگی بود كه نگذاشت مردم از راه ولايت اهل بيت(ع) منحرف شوند و با وجود تهاجم دشمنان عليه مذهب و رواج انديشه‌های لائيكی به ترويج دين مبين و شرع مقدس پذداخت.
آيت‌الله‌العظمی صافی گلپايگانی با اشاره به آثار و خدمات آيت‌الله آقاترابی در ادامه، بيان كرده است: همين آثار صالحه و بركات از قبيل احيا و تأسيس حوزه علميه، تحصيل، تدريس، ساخت و تعمير مدرسه برای ايشان بهترين اثر است و آن بزرگوار رسم دين و ولايت اهل بيت(ع) را حفظ كردند و تا زمانی كه اين آثار باقی است آن مرحوم در ثواب آن شريك است و اينها بهترين اثر است و اين نكوداشت اظهار حيات است، يعنی شهرما زنده است و به وجود علمای دين و خدمتگزاران به اهل بيت(ع) افتخار می‌كند.
همچنين آيت‌الله‌العظمی جوادی آملی از مراجع عظام تقليد در پيام جداگانه‌ای شركت در مراسم نكوداشت رجال بزرگ علمی را ذخيره سعادت دنيا و آخرت دانست و تصريح كرد: مودت دل‌های مردم نسبت به آيت‌الله آقاترابی محصول اخلاص اين عالم فقيد است.
ايشان از آيت‌الله آقاترابی به عنوان آيت علم صالح و عمل صالح ياد كرده و ادامه اظهار كرده است: مودت دل‌های مردم نسبت به اين آيت بزرگ محصول اخلاص اين بزرگوار در مراحل فراگيری علم منقول و معقول از يك سو، عمل كردن به آن‌ها از سوی دوم و نشر مؤثر آثار اهل بيت(ع) از سوی سوم است.
آيت‌الله‌العظمی جوادی آملی در پايان خاطرنشان كرده است: اين بزرگوار در عصر بنيان‌گذار حوزه علميه قم مرحوم آيت‌الله‌العظمی حائری حضور چشمگير داشت و علماً و عملاً به وظيفه فراگيری علوم اشتغال داشت و با افراد گران قدری هم‌بحث‌ بود.
captcha