روزه؛ راهی برای اثبات اخلاص بندگان
کد خبر: 2163793
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۴

روزه؛ راهی برای اثبات اخلاص بندگان

گروه انديشه و علم: مديركل اوقاف و امور خيريه استان سمنان با بيان اينكه ماه رمضان ماه خداوند، ماه نزول قرآن و از شريف‌ترين ماه‌های سال است، تأكيد كرد: خداوند روزه را براى آزمايش اخلاص مردم واجب فرموده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمين قربانعلی صفائی‌پور، مديركل اوقاف و امور خيريه استان سمنان، يازدهم مردادماه، با تبريك ماه مبارك رمضان گفت: در ماه رمضان درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می‌شوند، عبادت در يكی از شب‌های قدر بهتر از عبادت هزار ماه است.
صفايی‌پور اظهار كرد: خداوند روزه را براى آزمايش اخلاص مردم واجب فرموده است، روزه داشتن در اخلاص عمل بسيار مؤثر است، كسى كه روزه مى‏‌گيرد و تمامى روز را با تمام خوردنی‌ها و آشاميدنی‌هایى كه در اختيار دارد، امساك مى‏‌كند، جز اخلاص به پيشگاه حضرت حق مفهوم ديگری ندارد.
وی به فرمايشات رسول خدا(ص) در خطبه شعبانيه درباره فضيلت و عظمت ماه رمضان اشاره كرد و افزود: پيامبر اكرم(ص) در اين سخنان خطاب به مسلمانان فرمود: «ای بندگان خدا! ماه خدا با بركت و رحمت و آمرزش به سوی شما روی آورده است؛ ماهی كه نزد خداوند بهترين ماه‌ها است؛ روزهايش بهترين روزها، شب‌هايش بهترين شب‌ها و ساعاتش بهترين ساعات است».
مديركل اوقاف و امور خيريه استان سمنان با بيان اينكه ماه رمضان نهمين ماه سال قمری است، بيان كرد: در اين ماه روزه بر مسلمانان واجب شده‌ است. ماه رمضان در دين اسلام ماهی مبارك است و در قرآن از اين ماه به عنوان ماهی كه در آن قرآن نازل شده ياد شده‌ است.
وی به فوايد بهداشتی و تغذيه‌ای روزه در ماه مبارك رمضان اشاره و تصريح كرد: فوائد كم‌خورى از نظر بهداشت و تندرستى جسم و روح ثابت شده است، درست است كه آدمى تاب گرسنگى زياد را ندارد و اسلام هم نخواسته است كه انسان خود را در زحمت تحمل گرسنگى زياد قرار دهد، در بعضى روايات رسيده است: «اللهم اعوذ بك من الجوع‏» خدايا از گرسنگى به تو پناه مى‏‌برم، ولى در عين حال بايد متوجه بود، كه مقدارى از گرسنگى براى انسان لازم است و فوائد بسيارى در بردارد، و بر عكس پورخورى و سيری بيمارى زيادى به همراه مى‌آورد.
captcha