اسلام تعليم و تربيت را ملاك انسانيت می‌داند
کد خبر: 2192457
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۹

اسلام تعليم و تربيت را ملاك انسانيت می‌داند

گروه انديشه و علم: اسلام نسبت به موضوع تربيت و تعليم اسلامی توجه خاصی دارد تا جايی كه ملاك انسانيت و آدميت را در فراگيری تعليم و تربيت می‌داند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمين قربانعلی صفائی‌پور، مديركل اوقاف و امور خيريه استان سمنان امروز سوم مهرماه در مراسم آغاز بازگشايی مدارس و مراكز علمی، تعليم و تربيت را در ساختار وجودی انسان‌ها و شكل‌گيری نهاد و روح و روان هر فرد مؤثر دانست و گفت: آموزه‌های غلط و آموزگاران غير مسئول باعث كوركردن اجتماعات مذهبی می‌شوند.
وی نقش آموزه‌های فرهنگی در تعليم و تربيت را پر رنگ اعلام كرد و افزود: پديده وقف يكی از همان آموزه‌های زيباست، چراكه اكثر آموزشگاه‌ها و مدارس علميه موقوفه هستند و موقوفات جاريه جهت تأمين نياز دانش‌پژوهان در جمع‌بندی تعليم و تربيت اسلامی نقش مؤثری دارند.
وی هدف نهايی تعليم و تربيت در دين اسلام را فراهم كردن مقدمات حركت انسان به صراط مستقيم بيان و اظهار كرد: بزرگان دين و پيامبران معتقدند كه تنها دين می‌تواندانسان را در مسير اين حركت قرار دهد و از كج‌روی‌ها و انحرافات نجات دهد.
صفائی‌پور در پايان پديده وقف را از مصاديق بارز عمل صالح بيان كرد و گفت: پديده وقف كه نشأت گرفته از سيره نبوی است، می‌تواند در مورد تعليم و تربيت اسلامی از جهات مختلف مورد بررسی قرار گيرد.
captcha