پژوهش با توكل به نيروی الهی برای گشودن راه‌های بن بست مفید است
کد خبر: 2466724
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۵

پژوهش با توكل به نيروی الهی برای گشودن راه‌های بن بست مفید است

گروه اجتماعی: پژوهش يا تحقيق يك روش هوشمندانه با محوريت تلاش و كوشش برای بازنگری در پديده‌ها، رفتارها و رخدادهای گوناگون است و برای حركت در مسير پژوهش، توكل به نيروی الهی برای گشودن راه‌های بن بست و اراده پولادين نياز است.

حجت‌الاسلام محسن محمديان، رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان گرمسار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سمنان، با اشاره به اينكه پژوهش روندی هوشمندانه برای بازنگری پديده‌ها و رخدادهای مختلف است، گفت: هدف در پژوهش عموماً دست يافتن به راهكارهای علمی، فناوری، منطقی و صحيح برای استفاده بهتر و بيشتر از منابع موجود در اطراف پژوهشگر است.
وی خاطرنشان كرد: پژوهشگر با ذهن خلاقی كه در او وجود دارد پرسش‌هايی را که در مورد يك مسئله در ذهنش تداعی شده جدی می‌گيرد و به دنبال پاسخ دادن به آن‌ها از ابزار پژوهش استفاده می‌كند.
رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان گرمسار با يادآوری اين مطلب كه پژوهش‌ها بنيادی يا كاربردی هستند كه با مطالعه اكتشافی و تفضيلی می‌توان با غنی‌كردن پرسش خود و مطالعه و پرس و جو از اهل فن به جهت شناخت منابع و متون اصلی پژوهش پاسخ مناسبی برای آن‌ها يافت، تصريح كرد: يكی از پژوهش‌هايی كه به تازگی بسيار مورد استفاده پژوهشگران قرار می‌گيرد، پژوهش‌های آنلاين است.
وی در پايان عنوان كرد: حركت در مسير پژوهش برای توليد علم و فناوری‌های روز، تنها با نشستن گوشه كتابخانه‌ها، يا فعاليت در آزمايشگاه‌ها به‌دست نمی‌آيد بلكه خلاقيت، توكل به نيروی الهی برای گشودن راه‌های بن بست و اراده پولادين نيز می‌خواهد.
captcha