اسلامی کردن دانشگاه‌ها، وظیفه و رسالت بسیار مهمی است
کد خبر: 3341009
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲

اسلامی کردن دانشگاه‌ها، وظیفه و رسالت بسیار مهمی است

گروه سیاسی:امام‌جمعه سمنان با اشاره به خدمات جهاددانشگاهی در استان از خدمات این نهاد انقلابی در استان تجلیل کرد و گفت: با توجه به اینکه اسلامی کردن دانشگاه‌ها، وظیفه و رسالت بسیار خطیر و سختی است جهاددانشگاهی در این راستا می تواند گام بردارد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از سمنان،آیت الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه وامام جمعه سمنان امروز 19 مرداد ماه در دیدار با رییس، معاونین و مدیران جهاددانشگاهی استان سمنان، ضمن تجلیل از خدمات جهاددانشگاهی استان،اظهار کرد: جهاد دانشگاهی ، یک نهاد فرهنگی است و ماموریت آن نیز در حوزه فرهنگ است.

وی جهاددانشگاهی را یک نهاد مقدس برشمرد و افزود: هم جهاد و هم علم ،دو مقلوله مهم و مقدس‌اند و از این رو جهاددانشگاهی "نورُ علی نور"است؛ چرا که محتوا و عملکرد جهاددانشگاهی نیز مقدس است.

امام‌جمعه سمنان، با بیان اینکه جهاد، واژه مقدسی است، گفت: جهاددانشگاهی از همنشینی دو واژه مقدس جهاد و دانشگاه تشکیل شده و از این نظر فعالیت در آن نیز امر مقدسی است.

وی با اشاره به رسالت اسلامی کردن دانشگاه‌ها و وظایف جهاددانشگاهی در این ارتباط یاداور شد: اسلامی کردن دانشگاه‌ها، وظیفه و رسالت بسیار خطیر و سختی است که در حقیقت جهاددانشگاهی در این راستا هدف بزرگی را دنبال می‌کند لذا اگر جهاددانشگاهی بتواند تعداد معدودی را نیز اسلامی کند در انجام وظیفه خود خوب عمل کرده است.

آیت اله شاهچراغی با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در خصوص تامین سلامت شهروندان، به تقدیر از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در خصوص بانک خون بندناف پرداخت و گفت: سلامت جسمی یک نعمت است که باید شکرگزار آن بود اما مهمتر از آن سلامت دین و اخلاق است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان ضمن تقدیر از جهاددانشگاهی استان خواستار همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان با این نهاد انقلابی شد و افزود: بی‌کاری برای جامعه یک آفت است و لذا چنانچه جهاددانشگاهی با آموزش‌های خود بتواند در این بخش به کشور کمک کند شایسته تقدیر است.

همچنین حسن رهایی، رییس جهاددانشگاهی استان ضمن تقدیر از حمایت‌های ویژه نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان از این نهاد انقلابی ، اظهار کرد: جهاددانشگاهی، از جمله نهادهای انقلابی است که در آغاز انقلاب به فرمان امام راحل و با هدف اسلامی کردن دانشگاه‌ها و تاثیرگذاری در مراکز دانشگاهی راه‌اندازی شد.

وی، با اشاره به حمایت‌های مقام معظم رهبری از جهاددانشگاهی، یاداور شد: معظم‌له جهاددانشگاهی را نه یک نهاد صرف اجرایی که یک فرهنگ و سمت‌گیری می‌دانند و بارها در دیدار با مسئولان جهاددانشگاهی بر اعتقاد راسخ خود به این نهاد انقلابی تاکید فرموده‌اند.

رهایی،با اشاره به فعالیت‌های قرآنی و دینی جهاددانشگاهی استان در یک سال اخیر، گفت: طی یک سال اخیر بالغ بر 20 گفتمان تخصصی دینی با رویکرد قرآنی در سطح دانشگاه‌های استان برگزار شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان، از برپایی اردوهای ایران مرز پرگهر به عنوان یکی از برنامه‌های موثر این نهاد انقلابی یاد کرد و افزود: در این اردوها دانشجویان از پروژه‌های عمرانی بزرگ پس از انقلاب که بیش از 70 درصد آن توسط مهندسان و مبتکران ایرانی ساخته شده بازدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از جوانان نسل امروز با خدمات و دستاوردهای نظام مقدس اسلامی آشنایی ندارند، اظهار کرد: آشنایی دانشجویان و جوانان با دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی، می‌تواند به ایجاد امید و نشاط در جامعه جوان ایرانی کمک کند.

captcha