همایش «آوا‌ها و نوا‌های مذهبی استانی» در شاهرود برگزار می‌شود
کد خبر: 3653304
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱

همایش «آوا‌ها و نوا‌های مذهبی استانی» در شاهرود برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: همایش «آوا‌ها و نوا‌های مذهبی استانی» 23 آبان در شاهرود برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، نعمت ا... قنبری، سرپرست امور موسیقی، آوا‌ها و نوا‌های محلی مذهبی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان امروز 24 مهر در دومین جلسه برنامه‌یزی همایش آوا‌ها و نوا‌های مذهبی استانی که در ٢٣ و ٢٤ آبان ماه سالجاری در شاهرود برگزار خواهد شد، گفت: هنر‌های موسیقی مذهبی وآئینی با پیشینه‌ای به گستردگی تاریخ بشریت و با زیر مجموعه‌های متنوع اش همچون قرائت قرآن کریم، مناجات و سحرخوانی، روضه خوانی، منقبت خوانی، مولودی خوانی، نوحه خوانی، چاوشی خوانی و... یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین هنر‌های دینی است.
وی افزود: در این همایش در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌گردد در بخش اصلی، اجرای خوانندگان و راویان نغمات مذهبی همراه با اجرای آئین‌های مرتبط سخنرانی‌ها و میزگرد‌های پژوهشی، علمی و ارائه مقالات است و در بخش جنبی نمایشگاه عکس از آئین‌ها و مراسم مذهبی استان، نمایشگاه نسخ قدیمی و آثار مکتوب مرتبط خواهد بود.
قنبری هدف از برگزاری همایش را معرفی آوا‌ها و نوا‌های مذهبی اصیل استان، ایجاد ساختار‌هایی جهت حمایت از گسترش تولید، باز آفرینی، پژوهش‌های اساسی و. عنوان کرد.
رمضانعلی آشوری سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان شاهرود هم در این جلسه ضمن عرض خیرمقدم گفت: برگزاری این همایش کار بسیار ارزشمندی است جهت شناساندن هنرمندان گمنام این عرصه به جامعه امید واریم انشاا... بتوانیم همایش آوا‌ها و نوا‌های مذهبی استانی را در شاهرود به نحو مطلوب برگزارنمائیم.
به گفته وی؛ اولین جلسه این همایش دراوایل همین هفته با حضور کارشناسان فرهنگی، هنری و ... اداره برگزارشد ودررابطه با یک سری نیازمندی‌ها و کمیته‌های اجرایی این همایش تصمیماتی انجام گرفته است.
آشوری گفت: دراختتامیه این همایش ازمنتخبین آثار آوا‌ها و نوا‌های محلی مذهبی تقدیر به عمل خواهد آمد.
منبع: خبرگزاری بسیج
captcha