نغمه‌سرایی شاعران دفاع مقدس فارس در «امتداد آیینه‌ها»
کد خبر: 3751207
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸

نغمه‌سرایی شاعران دفاع مقدس فارس در «امتداد آیینه‌ها»

گروه فرهنگی ـ همزمان با ایام هفته دفاع مقدس شب شعر «امتداد آیینه‌ها» با نغمه‌سرایی شاعران دفاع مقدس استان فارس برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با ایام هفته دفاع مقدس شب شعر «امتداد آیینه‌ها» شب گذشته، 6 مهرماه در مركز فرهنگی دفاع مقدس استان فارس برگزار شد.
در این مراسم كه با حضور مسئولان فرهنگی دستگاه‌های مخلتف برگزار شد، 12 شاعر حوزه دفاع مقدس به شعرسرایی و نغمه‌سرایی درباره شهدا و آن دوران پرداختند و همچنین تعدادی سروده‌های جدید نیز در خصوص حمله تروریستی اهواز نیز از شاعران استان فارس قرائت شد.
حمیدرضا گرامی، مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در این مراسم گفت: استان فارس از دیرباز در مقوله امتداد ارزش‌ها حرف برای زدن داشته و دارد.
وی افزود: این استان با وجود بزرگانی چون حافظ و سعدی توقع کشور و جهان را بیشتر می‌کند و در حوزه ارزشمند و گنجینه دفاع مقدس نیز ابعاد زیادی از رشادت‌های رزمندگان فارس باقی مانده و جای کار بسیار زیاد است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بیان كرد: كسانی که در داخل کشور خلاف جهت عمل کرده و دشمن داخلی محسوب می‌شوند، سخت تر از دشمنان خارجی قلمداد شده و از این منظر باید به روش‌های مختلف، حقایق دفاع مقدس را به نسل‌های فعلی و آینده با مکتوبات و زبان‌های مختلف انتقال دهیم.
مهدی امیدبخش، معاون فرهنگی و امور رسانه‌ اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این مراسم گفت: ادبیات و شعر، در تاریخ هر ملتی می‌تواند بیانگر حقایق، رخدادها، رویدادها، خوشی‌ها و ناخوشی‌ها و حماسه‌های انکارناپذیری باشد که اگر عنایت و توجّه ویژه ادیبان و فرهیختگان عصر خود را دربرداشته باشد، دارای وجوه شاخصی در اعصار دیگر می‌شود و آثاری چون شعر، قصه، رمان، نمایشنامه، فیلمنامه و سایر آثار ادبی را به ارمغان خواهد گذاشت.
وی، یكی از پدیده‌هایی كه فكر و ذهن نویسندگان و هنرمندان معاصر را به خود معطوف داشته را دفاع مقدس برشمرد و گفت: صرف نظر از اینکه دفاع مقدس می‌تواند به تنهایی کتاب قطوری از دائرة‌المعارف انقلاب اسلامی باشد و به عنوان زیر مجموعه‌ای از آن قرار گیرد، اما دارای آن چنان غنا، شور، نشاط، بالندگی، حوادث، رویدادها و رخدادهای عبرت آموز تاریخی، اسلامی و انسانی است که خود به عنوان یک جریان فکری در ادبیات جا باز كرده و در تقسیم بندی ادبیات معاصر ما برای آن نوعی امتیاز و برجستگی‌ها قائل شده‌ایم.
امید بخش با تأکید بر اینکه از مزیّت‌هایی که ادبیات دفاع مقدس در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی دارد، مزیّت سندسازی است، گفت: امروزه ادبیات علاوه بر جذب مخاطبین خود و اقناع نویسندگان و پر کردن اوقات فراغت خوانندگان و فعال كردن زمینه‌های فرهنگی و هنری می‌تواند به عنوان سندی غیرقابل انکار از ادبیات و تاریخ این کشور برای آیندگان باقی بماند.
انتهای پیام

captcha