شب‌ شعر «رسم دعبل» با حضور شاعران آیینی قزوین برگزار شد
کد خبر: 3761536
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
هم‌زمان با ایام شهادت امام رضا(ع)؛

شب‌ شعر «رسم دعبل» با حضور شاعران آیینی قزوین برگزار شد

گروه فرهنگی ـ مراسم شب‌ شعر «رسم دعبل» به مناسبت ایام شهادت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) با حضور جمعی از شاعران و مداحان اهل‌بیت(ع) در قزوین برگزار شد.

شب‌شعر «رسم دعبل» با حضور شاعران آیینی قزوین برگزار شد

به گزارش ایکنا از قزوین، مراسم شب‌ شعر «رسم دعبل» شب گذشته، 13 آبان‌ماه به همت مجمع کمیت، انجمن رضوی، کنگره سه هزار شهید استان و حوزه هنری قزوین در سالن حافظ قزوین و با حضور جمعی از خادمان آستان مقدس رضوی به‌ویژه پرچم حرم مطهر امام هشتم(ع) در فضای معطر و معنوی‌تری برگزار شد.
در این مراسم 9 نفز از شاعران آیینی استان از جمله احمد علوی، سید مجتبی اقوامی، مهدی مردانی، اسماعیل سکاک، سید محمدحسین ابوترابی، محمدحسن بهرامی، فاطمه امیری و حسن صیاد به قرائت اشعاری در مدح حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) پرداختند.
همچنین از «محمد‌رسول ملاحسنی» نویسنده کتاب «یادت باشد» که در آن به ذکر خاطرات همسر شهید مدافع حرم حمید سیاهکالی مرادی پرداخته شده و «علی‌اکبر نازک‌کار» از شاعران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) تجلیل و قدردانی شد.
به گزارش ایکنا، این برنامه فرهنگی، ادبی و مذهبی که عنوان آن برگرفته از نام «دعبل‌بن خزاعی» شاعر، ادیب و عالم شیعی که مدیحه‌سرا و ذاکر فضایل اهل‌ بیت(ع) است، به شکل کشوری در حال برگزاری است و شاعران در این برنامه با ارائه آثار خود ارادت خود را به ساحت ثامن‌الحجج حضرت امام رضا(ع) به نمایش می‌گذارند.
انتهای پیام

captcha