برگزاری همایش یاوران وقف در سمنان
کد خبر: 3761911
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲

برگزاری همایش یاوران وقف در سمنان

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: همايش ياوران وقف با هدف تجلیل از اصحاب وقف شامل واقفان، ‌خيران، ‌ خادمان بقاع متبركه و هيئات مذهبي و متوليان موقوفات در سمنان برگزار می‌شود.

برگزاری همایش یاوران وقف در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌ الاسلام عبدالله واحدی،مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان امروز 15 آبان در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته وقف از برگزاری همایش یاوران وقف با هدف تجلیل از اصحاب وقف شامل واقفان، ‌خیران، ‌ خادمان بقاع متبركه و هیئات مذهبی و متولیان موقوفات خبر داد و گفت: اهدای خون، انعقاد تفاهم نامه همكاری و استفاده از ظرفیت خیرین، برگزاری همایش وقف و رسانه و ... از دیگر برنامه های این هفته است و شش پروژه کلنگ زنی وشش پروژه افتتاح می‌شود.

واحدی با اشاره به اینکه چهارمین روز از دهه وقف مصادف با هجرت حضرت رسول از مکه به مدینه با عنوان «وقف، انتظار و مهدویت» نامیده شده است اظهارکرد: برگزاری برنامه‌های سوگواری و عزاداری ایام پایانی ماه صفر با محوریت بقاع متبرکه و امام زادگان این استان است که  مراسم قرائت زیارت حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)،از راه دور در 10 امام زاده استان سمنان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: زیارت حضرت رسول اکرم (ص) از بعید همزمان با بیست و هشتم صفر سالروز رحلت جانگداز حضرت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)،و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) در امام زادگان شاخص استان سمنان برگزار می‌شود.

واحدی با بیان اینکه ۲۰ مبلغ برای ارائه خدمات فرهنگی به زائران امام رضا(علیه السلام) در مواکب و ایستگاه‌ قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی مستقر هستند یاداور شد: مشاوره دینی و فرهنگی، سؤالات شرعی، نماز جماعت، آماده‌سازی زائران برای زیارت بامعرفت بیشتر امام هشتم(علیه السلام) و ... در زمره رسالت‌های این مبلغان اعزامی است.

وی از میزبانی بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر استان برای اجرای طرح «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» خبر داد و گفت: ۳۰ موکب خدمات‌رسانی به زائران امام رضا(علیه السلام) در استان برپاشده و در قالب طرح ملی میقات الرضا(علیه السلام) طی ایام شهادت امام هشتم، به زائران خدمت‌رسانی می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اینکه ۲۰ مبلغ نیز برای خدمات فرهنگی به زائران به این موکب‌ها اعزام‌شده‌اند ادامه داد: مبلغان اعزامی طرح میقات الرضا(علیه السلام) در موکب‌های برپاشده و همچنین تبیین و ارتقای سطح معرفتی مردم نسبت به موضوع ولایت، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، تبدیل بقاع به قطب فرهنگی و ... را نیز بر عهده‌دارند.

وی بابیان اینکه نیازهای استان سمنان در وقف های جدید مورد شناسایی قرارگرفته  افزود: فرهنگ‌سازی و معرفی ظرفیت‌های وقف‌های جدید و همگام با شرایط روز می‌تواند به توسعه، عمران و آبادانی روستاها و شهرهای استان منتهی شود.

واحدی با تاکید بر اینکه با بهره‌گیری از ظرفیت وقف می‌توان کاستی‌های جامعه را رفع کرد، افزود: موضوعاتی نظیر اشتغال و ازدواج جوانان، توجه به ساخت خانه بهداشت و نذر سلامت در مناطق محروم اولویت‌های امور وقف هستند که باید خیران در این مقوله‌ها وارد این عرصه شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اینکه استان سمنان در مسیر دو حرم امامان معصوم قرار دارد و سالانه میلیون‌ها زائر از این خطه عبور می‌کنند گفت: یکی از موقوفات می‌تواند ارائه خدمات خاصی به این زائران باشد بنابراین وقف‌های حوزه عاشورا و امام حسین نیز موردتوجه قرار دارد.

وی بابیان اینکه نیازهای استان سمنان در وقف‌های جدید مورد شناسایی قرارگرفته گفت: فرهنگ‌سازی و معرفی ظرفیت‌های وقف‌های جدید و همگام با شرایط روز می‌تواند به توسعه، عمران و آبادانی روستاها و شهرهای استان منتهی شود.

واحدی اظهار کرد: درگذشته شاید وقف‌ها اموری مانند ساخت حمام بود اما امروز این نیازها تغییریافته و می‌توان درزمینهٔ امور فرهنگی، آموزشی و بهداشتی که مهم‌ترین رکن توسعه یک منطقه محسوب می‌شود روی آورد ازاین‌جهت شناساندن وقف‌های جدید به مردم لازم و ضروری است.

انتهای پیام

captcha