فعالیت بیش از ۴۰۰ کتابخانه در دستگاه‌های عمومی و اجرایی سمنان
کد خبر: 3763964
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲

فعالیت بیش از ۴۰۰ کتابخانه در دستگاه‌های عمومی و اجرایی سمنان

گروه فرهنگی ـ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه ۴۵۰ کتابخانه ذیل دستگاه‌های عمومی و اجرایی استان وجود دارد، گفت: همراهی دستگاه‌های اجرایی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی مؤثر است.

فعالیت بیش از 400 کتابخانه در دستگاه‌های عمومی و اجرایی  سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، علی سماکوش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان امروز، 23 آبان‌ماه در اولین همایش بزرگ تجلیل از نویسندگان و مؤلفان دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی این استان با بیان اینکه ۴۵۰ کتابخانه ذیل دستگاه‌های عمومی و اجرایی استان فعالیت دارند، اظهار کرد: این کتابخانه‌ها کارکرد کتابخانه‌های عمومی را ندارند ولی می‌توان شرایطی را فراهم کرد که امکان استفاده کتاب‌های تخصصی برای علاقه‌مندان فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه تقدیر از نویسندگان و مؤلفان دستگاه‌های اجرایی از مصوبات انجمن کتابخانه‌های استان بود، متذکر شد: استقبال بسیار خوب دستگاه‌های غیر فرهنگی به‌خوبی نشان می‌دهد که مقوله کتاب به همه اعضای جامعه تعلق دارد و این قبیل مراسم تنها تشویقی برای تداوم راه آن‌ها محسوب می‌شود.

سماکوش با بیان اینکه توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی هزینه نیست و سرمایه‌گذاری برای نسل آینده محسوب می‌شود، متذکر شد: ۳۰۰ویژه برنامه در هفته کتابخوانی تدارک دیده‌شده که تنها منتهی به هفته کتاب نمی‌شود و در طول سال این اقدامات ادامه‌دار خواهد بود.

به گفته وی  ۵۲ باب کتابخانه نهادی، ۱۱ کتابخانه مشارکتی و یک باب کتابخانه عمومی مستقل مجموع کتابخانه‌های استان سمنان را تشکیل می‌دهند که روی‌هم ۶۰ هزار نفر عضو دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بابیان اینکه در حوزه ترویج کتابخوانی نیازمند همراهی دستگاه‌های اجرایی هستیم، یاداور شد: در برخی ادارات قسمت کوچکی برای مطالعه در نظر گرفته اما این اقدامات به‌تنهایی کافی نیستند و در دراز مدت باید برای ترویج فرهنگ مطالعه دستگاه‌های بیشتری با کتابخانه‌های عمومی استان سمنان مساعدت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام

captcha