سنت وقف یکی از پشتوانه‌های مهم فعالیت‌های علمی در غرب است
کد خبر: 3764193
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱

سنت وقف یکی از پشتوانه‌های مهم فعالیت‌های علمی در غرب است

گروه اجتماعی- مدیر کل اوقاف و اور خیریه استان سمنان با بیان اینکه سنت وقف به پشتوانه های برای فعالیت‌ های علمی در غرب تبدیل شده ادامه داد: متاسفانه این فرهنگ و سنت غنی در دنیای اسلام و کشور ما در مقطعی تضعیف شد.

سنت وقف یکی از پشتوانه‌های مهم فعالیت‌های علمی در غرب است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیر کل اوقاف و اور خیریه استان سمنان 23 آبان در همایش تجلیل از یاوران وقف استان سمنان با اشاره به اهمیت وقف در سیره ائمه اطهار اظهار کرد: همه ائمه اطهار(س) مقید بودند که در زمان حیات خود با بهره‌گیری از این سنت حسنه موقوفه‌ای در زمینه خدمات اجتماعی ایجاد کنند که وقف 10 حلقه چاه از سوی امام علی(ع) یکی از نمونه‌های وقف ائمه  است که امام علی این چاه‌ها را برای نیات اجتماعی و استفاده حاجیان وقف کرده بودند.

واحدی با بیان اینکه غربی‌ها با الگوگیری از اسلام از سنت وقف استفاده زیادی کردند متذکر شد: دانشگاه هاروارد و دانشگاه کمریج ، مایکروسافت و..از معروف ترین موقوفه های موفق در کشورهای غربی است.

وی با بیان اینکه سنت وقف از پشتوانه‌‌های مهم برای فعالیت‌های علمی در غرب تبدیل شده اظهار کرد: متاسفانه این فرهنگ و سنت غنی در دنیای اسلام و کشور ما در مقطعی تضعیف شد.

واحدی از شناسایی همه عوامل موثر در تضعیف فرهنگ وقف در استان خبر داد و متذکر شد: خوشبختانه با شناسایی این عوامل و رفع آنها اعتماد خوبی برای ایجاد موقوفات جدید فراهم شده به طوری که استان سمنان امسال از نظر ایجاد موقوفات قرآنی حائز رتبه اول کشور شد.

انتهای پیام

captcha