کتاب و کتابخوانی مظلوم واقع شده است
کد خبر: 3764874
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵

کتاب و کتابخوانی مظلوم واقع شده است

گروه اجتماعی- امام جمعه شاهدیه گفت: متاسفانه کتاب و کتابخوانی مظلوم واقع شده و برای آن ارزش قائل نیستیم و سرانه مطالعه بسیار پایین است.

کتاب و کتابخوانی مظلوم واقع شده است

به گزارش ایکنا از یزد، حجت الاسلام دهقان نیری، امام جمعه شاهدیه شب گذشته در مراسم شب شعر کتاب که با حضور جمعی از شاعران سرشناس استانی در محل سالن اجتماعات کتابخانه شهدای شاهدیه برگزار شد اظهار کرد: متاسفانه کتاب و کتابخوانی مظلوم واقع شده و برای آن ارزش قائل نیستیم و سرانه مطالعه بسیار پایین است.
دهقان نیری افزود: شما شاعران می توانید با ادبیات گرانسنگی که دارید کتاب را از مظلومیت در آورید و مردم به ارزش کتاب پی برده و احترام بیشتری برای کتاب و کتابخوانی قائل شوند.
وی ادامه داد: ان شاءالله جامعه ما به سمتی حرکت کند که علاوه بر پوشاک و غذا، کتاب و کتابخوانی نیز در سبد خانوارهای ما قرار گرفته و اهل مطالعه شوند.
امام جمعه شاهدیه گفت: خوشبختانه با مدیریت موفقی که در نهادکتابخانه های استان صورت گرفته شاهد موفقیت های بسیار خوبی هستیم.
دهقان نیری ادامه داد: فعالیت در امر کتاب و کتابخوانی صراط مستقیم است و ان شاء الله همه ما در این راه مستقیم و خیر ثابت قدم باشیم و بتوانیم هرچه بیشتر در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی حرکت کنیم.
رقیه دوست فاطمی ها، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه استان یزد دارای شعرای بسیار سرشناسی است که در جهت گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز فعالیت دارند و حضور آنها در برنامه امشب و شعر خاص کتاب نشان از این توجه و بزرگواری است و ان شاءالله بتوانیم در این زمینه همکاری داشته باشیم.
یادآور می شود در این مراسم که به همت نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان یزد، شهرداری و شورای شهر شاهدیه و تعدادی از تشکل های ادبی برگزار شد، از میرنژاد شهردار شاهدیه و همچنین شاعران سرشناس یزد از جمله حجت الاسلام زکریا اخلاقی، سیدمحمود الهام بخش و قلم سیاه تجلیل شد.
همچنین در این مراسم 15 نفر از شعرای پیشکسوت و جوانان شاعر استان، سروده های خود را در مورد کتاب قرائت کردند.

انتهای پیام

captcha