«شب شعر و قرآن» در تویسرکان برگزار می‌شود
کد خبر: 3780793
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
همزمان با ایام‌الله دهه فجر؛

«شب شعر و قرآن» در تویسرکان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ـ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تویسرکان اظهار کرد: برای اولین بار همزمان با ایام‌الله دهه فجر، «شب شعر و قرآن» با حضور حافظان و قاریان جوان در ۲ مسجد شهرستان برگزار می‌شود.

«شب شعر و قرآن» در تویسرکان برگزار می‌شودمسعود عبدالمنافی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تویسرکان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این مجموعه همزمان با ایام‌الله دهه فجر برنامه‌های مختلفی در دستور کار خود دارد.
وی از برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب در شهرستان خبر داد و بیان کرد: این نمایشگاه به مدت یک ماه از اول بهمن‌ماه در سالن فردوسی اداره فرهنگی و ارشاد اسلامی  تویسرکان برپا خواهد شد.
عبدالمنافی با اشاره به اینکه تمام کتاب‌های این نمایشگاه با تخفیف 50 درصد به فروش خواهد رسید، ابراز کرد: در این نمایشگاه 12 هزار جلد کتاب در قالب 4 هزار و 500 عنوان کتاب با موضوعات دینی، مذهبی، اجتماعی و ... ویژه تمام گروه‌های سنی پذیرایی علاقه‌مندان خواهد بود.
وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب 24 ساعته پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود، بیان کرد: طبق تمهیدات اندیشیده شده در این دور از نمایشگاه علاقه‌مندان به‌ویژه و کتاب‌دوستان راه‌های دور می‌توانند علاوه بر بازدید از نمایشگاه از خوابگاه‌های این مجموعه جهت استراحت نیز بهره‌مند شوند.
رئیس اداره ارشاد تویسرکان با اشاره به اینکه تمام کتب این دور از نمایشگاه توسط انتشاراتی سالار الموتی به چاپ رسیده است، گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی میان مردم به‌ویژه کودکان و نوجوانان است.
عبدالمنافی اضافه کرد: با هدف تقویت و توجه به خرده فرهنگ‌ها و ترویج موسیقی فاخر، اصیل و علمی سنتی، «شب شعر و موسیقی» همزمان با ایام الله دهه فجر افتتاح می‌شود، گفتنی است این برنامه همواره در طول سال هر 2 هفته یک بار در اقصی نقاط شهرستان به ویژه مناطق آسیب‌پذیر با خیل عظیمی از علاقمندان برگزار می‌شود.
وی افزود: برای اولین بار همزمان با ایام الله دهه فجر، در راستای ترویج فرهنگ غنی قرآن و اشعار آئینی «شب شعر و قرآن» با حضور حافظان و قاریان جوان شهرستانی، استانی و بین‌المللی در 2 مسجد شهرستان برگزار خواهد شد، گفتنی است از این پس این برنامه تداوم داشته و سعی خواهد شد ماهانه یک بار شب شعر و قرآن در مساجد شهرستان برگزار شود.

رونمایی از نقشه جامع فرهنگی تویسرکان
عبدالمنافی از رونمایی نقشه جامع فرهنگی تویسرکان خبر داد و گفت: همزمان با دهه مبارک فجر از نقشه جامع فرهنگی شهرستان در قالب معرفی مناطق و کانون‌های فرهنگی تویسرکان و در جهت توزیع عادلانه امکانات فرهنگی شهرستان رونمایی خواهد شد.
رئیس اداره ارشاد تویسرکان گفت: پس از ایام فاطمیه نیز کنسرت موسیقی اصیل هنرمندان تویسرکانی در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه نقش تویسرکان در معرفی هرچه بهتر همدان در رویداد 2018 غیر قابل انکار است اظهار کرد: برگزاری جشنواره بزرگ گردو، مبل و منبت و فرش تویسرکان همزمان با رویداد بزرگ 2018 گامی مهم و اثر بخش در جهت معرفی استان به اعضای unwto و سازمان گردشگری جهانی بود.
انتهای پیام

captcha