برگزاری شب شعر «فجر فاطمی» در داراب
کد خبر: 3785674
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳

برگزاری شب شعر «فجر فاطمی» در داراب

گروه فرهنگی ـ همزمان با ایام‌الله دهه فجر، دومین شب شعر فاطمی با عنوان «فجر فاطمی» با حضور چهره‌های ملی آیینی در داراب برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، هدایی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی داراب در جلسه ستاد هماهنگی شب شعر فاطمی که با حضور اعضای کمیته‌های این ستاد و اهالی رسانه برگزار شد، گفت: به دلیل تقارن ایام فاطمیه با دهه فجر انقلاب دومین شب شعر فاطمی باعنوان شب شعر «فجر فاطمی» برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، سیره اخلاقی و سبک زندگی آن حضرت، مبارزات سیاسی و اجتماعی حضرت فاطمه پس از رحلت پیامبر اسلام (س) در دفاع از ولایت امیرالمؤمنی (ع) محورهایی است که برای اشعار شرکت کننده اعلام شده است.
هدایی با اشاره به بخش‌های جنبی شب شعر فاطمی گفت: فراخوان دل نوشته‌های فاطمی با همکاری آموزش و پرورش در مدارس اعلام شده و نمایشگاه گرافیک و خوشنویسی نیز در حاشیه شب شعر برگزار می‌شود.
وی گفت: شب شعر فاطمی با مشارکت انجمن ادبی بهار، بسیج هنرمندان و بسیج رسانه، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، کانون مداحان، اداره تبلیغات اسلامی وآموزش و پرورش داراب برگزار می‌شود.
احمد خوان‌سالار، دبیراجرایی شب شعر فاطمی داراب نیز در این جلسه با اشاره به حضور پر رنگ مردم در سوگواره‌های آیینی و فاطمی گفت: شب شعر فاطمی یک حرکت مردمی و پیوسته است که طی سال‌های آینده مراحل تکمیل خود را طی می‌کند.
وی ادامه داد: امسال برای شرکت در بخش مسابقه فراخوان در سطح شهرستان داراب ارائه شد و شاعران طی دو بخش درهمایش شرکت می‌کنند. همچنین سال آینده فراخوان استانی و بعد از آن فراخوان کشوری شب شعر فاطمی اعلام می‌شود تا این سوگواره جایگاه ملی خود را آن طور که شایسته است به‌دست بیاورد.
خوان‌سالار اظهار كرد: 20 شاعر از داراب و شهرهای دیگر استان فارس همچنین شاعرانی که از تهران واستان البرز در این مراسم شرکت می‌کنند، آثار خود را در این شب شعر ارائه خواهند شد.
انتهای پیام

captcha