شب شعر چهل سالگی انقلاب در قزاقستان
کد خبر: 3786734
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
با حضور فارسی آموزان برگزار شد؛

شب شعر چهل سالگی انقلاب در قزاقستان

گروه بین‌الملل ـ مراسم شب شعر به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سفارت ایران در قزاقستان؛ این مراسم دیروز جمعه، 12 بهمن ماه با حضور استادان و دانشجویان زبان فارسی در آستانه برگزار شد.

مجید صابر، سفیر ایران در آستانه در این مراسم طی سخنانی ضمن تبریک به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این رویداد بزرگ را پیروزی اراده مردم بر خودکامگی پادشاهان معرفی و اظهار کرد: انقلاب اسلامی سبب شد 2500 سال شاهنشاهی در ایران سقوط کرده و حکومت مبتنی بر مردم‌سالاری و جمهوری اسلامی در ایران شکل بگیرد.

وی خطاب به دانشجویان قزاقستانی گفت: شما که 70 سال در دوران کمونیستی زندگی کرده‌اید، به خوبی می‌دانید که خودکامگی و استبداد هرگز دوام نخواهد داشت و مردم ایران چهل سال قبل به حکومتی خودکامه در ایران پایان دادند.

صابر ضمن ابراز خرسندی از علاقه‌مندی دانشجویان قزاقستانی به زبان فارسی، اشعاری از منطق‌الطیر عطار نیشابوری را که ترجمه‌ای از اشعار خواجه احمد یسوی شخصیت مشهور تاریخی قزاقستان است، قرائت کرد و آن را نشانه‌ای از وجود دوستی دیرینه و شناخت متقابل دو ملت از یکدیگر در طول تاریخ دانست.

برگزاری شب شعر به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران

سفیر کشورمان تأکید کرد: دانشجویان زبان فارسی می‌توانند نقش مؤثری در آینده روابط دو کشور به ویژه در بخش‌های علمی و دانشگاهی داشته باشند. باید شرایطی فراهم شود که دانشجویان زبان فارسی بتوانند همکاری‌های علمی نزدیک‌تری با دانشجویان ایرانی داشته باشند.

اساتید، ایران‌شناسان و دانشگاهیان از دیگر سخنرانان این مراسم بودند و در ادامه برخی دانشجویان به اجرای برنامه‌های هنری مانند دکلمه، شعرخوانی، اجرای سرود و نمایشنامه پرداختند.

برگزاری شب شعر به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران

انتهای پیام

captcha