شب شعر ملی «شور شیدایی» در کاشمر برگزار می‌شود
کد خبر: 3792997
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

شب شعر ملی «شور شیدایی» در کاشمر برگزار می‌شود

گروه شهرستان‌ها ــ رئیس اداره اوقاف کاشمر از برگزاری شب شعر ملی «شور شیدایی» با حضور شاعرانی از ۵ استان کشور در این شهرستان خبر داد.

شب شعر ملی «شور شیدایی» در کاشمر برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین نیساری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر، در نشست خبری خود با خبرنگاران که در این اداره برگزار شد، با بیان اینکه این شب شعر برای چهارمین سال متوالی در کاشمر برگزار می‌شود، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته شب شعر شور شیدایی به صورت ملی و با حضور شاعرانی از 5 استان کشور برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شب شعر شور شیدایی در شب ولات حضرت فاطمه زهرا(س) و در محل بقعه متبرکه سیدحمزه(ع) برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این همایش برخی از شاعران آئینی کشور حضور خواهند یافت.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر بیان کرد: با توجه به اینکه تجلیل و توجه به شاعران شعر آئینی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است، در همین راستا برای اعتلاء و ارتقاء سطح ادبی شهرستان اقدام به برگزاری این شب شعر با نام شور شیدایی گردید.
وی همچنین از برگزاری چند برنامه جنبی دیگر در حاشیه شب شعر شور شیدایی خبر داد و گفت: شب شعر دانشجویی با همکاری مرکز آموزش عالی، کارگاه نقد شعر با حضور شاعران شهرستانی و نشست شعر هیئت با همکاری کانون مداحان شهرستان از دیگر برنامه‌های جنبی همایش شب شعر شور شیدایی خواهد بود.
نیساری در ادامه از برگزاری همایش بصیرتی خانواده اوقاف با همکاری ادارات اوقاف شهرستان‌های خلیل‌آباد و بردسکن به مناسبت ولات حضرت فاطمه زهرا(س) خبر داد و بیان کرد: در این همایش از همسران، همکاران و خادمین بقاع متبرکه تجلیل خواهد شد.
وی یادآور شد؛ همزمان با میلاد فاطمه زهرا(س) برنامه‌های متعدد بسیاری در سطح بقاع متبرکه شهرستان برگزار می‌شود که مهمترین آن جشن میلاد فاطمه زهرا(س) همراه با نورافشانی است.
در ادامه این نشست خبری مسئول انجمن ادبی تاک کاشمر با بیان اینکه تلاش شده این شب شعر نسبت به دوره‌های قبل تخصصی‌تر برگزار شود و بیشترین استفاده را از ظرفیت نخبه‌های ادبی که در کاشمر حضور پیدا می‌کنند ببریم، خاطرنشان کرد: با حمایت‌های صورت گرفته اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که می‌توان همایش شور شیدایی را به عنوان همایش شناسنامه‌دار فرهنگی و در سطح ملی برگزار کرد.
سعید تاج محمدی افزود: در چهارمین همایش شب شعر شور شیدایی علاوه بر شعر خوانی‌هایی که در حوزه شعر آئینی خواهیم داشت از چهار مادر و همسر شهیدی و نویسندگانی که در مورد خاطرات آن‌ها کتاب نوشته‌اند، تجلیل می‌شود.
وی با بیان اینکه در این همایش شاعرانی از استان‌های قم، اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی و گیلان حضور خواهند داشت، اظهار کرد: با همکاری مرکز آموزش عالی کاشمر برنامه شعر خوانی دیگری با رویکرد برنامه شعر طنز، اجتماعی و آئینی انقلابی خواهیم داشت.
مسئول انجمن ادبی تاک کاشمر ادامه داد: از دیگر برنامه‌های جنبی همایش شور شیدایی نشست شعر مهمان در یکی از کتابخانه‌های روستایی فدافن در بخش مرکزی و یا اوندر در بخش کوهسرخ خواهد بود که با حضور گروهی از نویسندگان مشهد با اهالی، دانش‌آموزان و نویسندگان همان روستا برگزار می‌شود.
وی یادآور شد؛ اکنون در کاشمر 10 تا 11 انجمن ادبی ثبت شده داریم که از این تعداد 5 تا 6 انجمن در موضوعات مختلف فعال هستتد.

انتهای پیام

captcha