وجود بیش از ۵۰۰۰ موقوفه در سمنان
کد خبر: 3812786
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷

وجود بیش از ۵۰۰۰ موقوفه در سمنان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اداره اوقاف و امور خیرریه استان سمنان تعداد کل موقوفات در سطح استان را ۵ هزار و ۵۱۵ موقوفه دانست و گفت: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۷ وقف جدید به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به ثبت رسیده است.

وجود بیش از ۵۰۰۰ موقوفه در سمنانبه گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیر‌کل اداره اوقاف و امور خیریه استان سمنان، امروز، 29 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعداد کل موقوفات در سطح استان ۵ هزار و ۵۱۵ موقوفه است اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۷ وقف جدید به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به ثبت رسیده  که از میان این موقوفه‌های جدید، ۵ وقف در شهرستان سمنان، یک وقف در شهرستان مهدیشهر و یک وقف نیز در شهرستان میامی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: طی سال ۹۷ در استان ۴۷ وقف در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه ثبت شده که ارزش ریالی این موقوفات بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال است.

واحدی با تأکید بر اینکه ۶۵ درصد موقوفات استان درآمدزا است، متذکر شد: بیشترین موقوفات استان سمنان با نیت مذهبی است  که در بین نیات مذهبی، بیشترین نیت موجود نیز برگزاری مراسم تعزیه و اطعام اباعبدالله(ع) است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان سمنان متذکر شد: شهرستان شاهرود با یک هزار و ۶۵۴ موقوفه، بیشترین تعداد موقوفات را در سطح استان سمنان دارد که بزرگترین موقوفه در استان نیز موقوفه غیرمتصرفی مطلب‌خان در دامغان با ۳۵۸ رقبه است.

به گفته وی؛ وقف همواره به عنوان پشتوانه ای برای رفع مشکلات و نیازهای روز در خدمت مردم بوده، که در سال های اخیر نیازهای استان شناسایی و بر اساس این نیازها، اولویت‌های استان در وقف جدید شناسایی شد  که بر این اساس این موقوفات با نیاتی مانند خرید جهیزیه برای نیازمندان، هزینه دارو و درمان بیماران خاص و صعب العلاج وقف شده‌اند.

انتهای پیام

captcha