بانک اطلاعاتی ظرفیت‌های اقتصادی سمنان ایجاد شد
کد خبر: 3813383
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴

بانک اطلاعاتی ظرفیت‌های اقتصادی سمنان ایجاد شد

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه بانک اطلاعاتی از ظرفیت‌های اقتصادی استان ایجاد شده است، گفت: پیوند و ارتباط بین دانشگاه و صنعت به پیشرفت و توسعه استان کمک می‌کند.

ایجاد بانک اطلاعاتی از ظرفیت‌های اقتصادی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حشمت‌الله عسگری، معاون امور اقتصادی استاندار سمنان بعدازظهر روز گذشته، 30 اردیبهشت در نشست کارگروه آموزش و پژوهش در استانداری سمنان با بیان اینکه بانک اطلاعاتی از ظرفیت‌های اقتصادی استان سمنان ایجاد شده، اظهار کرد: با توجه به این امر باید ضمن برنامه‌ریزی اصولی ارتباط حوزه صنعت و دانشگاه با یکدیگر افزون‌تر شود.

وی اضافه کرد: از این بانک اطلاعاتی می‌توان برای شکوفایی حوزه‌های اقتصادی استان بهترین استفاده را کرد که از این ظرفیت‌های اقتصادی تاکنون به نحو مطلوب استفاده‌ نشده و این ضروری است تا دانشگاه‌ها با ورود به این عرصه شتاب بیشتری دهند.

معاون امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه در مقابل واحدهای صنعتی نیز از ظرفیت دانشگاه‌ها ناآگاه هستند، متذکر شد: جهت استفاده بهتر از ظرفیت دانشگاه‌ها می‌توان از اتاق بازرگانی بهره گرفت که در نشست‌های مشترک با صنعت این توانمندی را به آن‌ها بهتر معرفی کنند.

به گفته عسکری، پیوند و ارتباط بین دانشگاه و صنعت به پیشرفت و توسعه استان سمنان بسیار کمک می‌کند و این ظرفیتی که کمتر به آن پرداخته‌ شده است که باید رویکردهای کارشناسی هر دو حوزه احصا و در خدمت یکدیگر به کار گرفته شود.

معاون امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه اولویت دستگاه‌های اجرایی استان سمنان نیز باید طی سال جاری حرکت بر مبنای استفاده از رویکردهای دانشگاهی برای رونق تولید باشد، متذکر شد: طرح‌های پژوهشی خوبی از سوی دانشجویان دانشگاه‌های استان وجود دارد که مسئولان استان از این ظرفیت‌ها می‌توانند به نحو مطلوب استفاده کنند.

انتهای پیام

captcha