کشاورزی؛ نمونه بارز و عالی اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3818774
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

کشاورزی؛ نمونه بارز و عالی اقتصاد مقاومتی

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان کشاورزی را نمونه بارز و عالی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی باید درون‌زا و برونگرا باشد که همه اینها را در حوزه کشاورزی شاهد هستیم.

کشاورزی نمونه بارز و عالی اقتصاد مقاومتی

به گزارش ایکنا از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان عصر روز گذشته، 21 خرداد در جمع اعضای خانه کشاورز استان با بیان اینکه اعضا خانه کشاورز بیشترین حجم فعالیت‌های خود را به سمت فعالیت‌های صنفی سوق دهند؛ چراکه اگر به لحاظ صنفی بتوانیم مطالبات قشر کشاورز را برآورده کنیم‌، قطعاً این روند به نتایج سیاسی منجر خواهد شد، اظهار کرد: ولی اگر صرفاً بر مسائل سیاسی تاکید کنیم و مسائل صنفی کمرنگ ارائه شود به تاثیر‌گذاری مد نظر منجر نخواهد شد.

به گفته وی، در سال‌های اخیر، مقام معظم رهبری تأکید زیادی بر بحث حوزه‌های اقتصادی دارند و کلید واژه تاکیدات ایشان اقتصاد مقاومتی است، افزود: کشاورزی به‌عنوان نمونه بارز و عالی اقتصاد مقاومتی است که در این راستا در تعریف اقتصاد مقاومتی آمده که باید درون‌زا و برونگرا باشد و همه اینها را در حوزه کشاورزی شاهد هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: به دلیل محدودیت‌ منابع، کشاورزی ما عمدتاً جنبه معیشتی دارد و اگرچه کشاورزی در کشور ما در حد گذران امور زندگی یک‌ساله کشاورز است اما باید به سمتی حرکت کنیم تا کشاورزی ما یک ‌کشاورزی اقتصادی باشد که علاوه بر تأمین‌ معیشت زندگی یکساله کشاورزان به توسعه اقتصاد کشور هم کمک کند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه وقتی مسئله سیاسی برای کشور ایجاده شده و با تحریم جدید یا هجمه‌ای اقتصادی مواجه می‌شویم بسیاری از شاخه‌های اقتصادی ما کم رونق و حجم فعالیت‌های آن‌ها کاهش یافته، یادآور شد: اگرچه حوزه کشاورزی، حوزه‌ای است که به دلیل درون‌زا بودن، اقتصاد مقاومتی را در دل خود لحاظ کرده؛ لذا اگر حوزه صنعتی و خدماتی نیز دچار مشکل شود حوزه کشاورزی می‌تواند روی پای خود بایستد و به اقتصاد کشور کمک کند.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه ما در حوزه کشاورزی هیچ گونه وابستگی به کشورهای خارجی نداریم، گفت: این عدم وابستگی حوزه کشاورزی می‌تواند در اقتصاد کشور اثرات مثبت بسیاری داشته باشد و در این شرایط که کشور ما به‌دنبال رونق تولید است آنجا که می‌تواند برای ما نقطه اتکا باشد حوزه کشاورزی است.

به گفته خجسته‌پور، سیاست‌گذاران کشور و مدیران در تمام سطوح استانی و کشوری باید قدردان زحمات کشاورزان باشند و جهت رونق حوزه کشاورزی تلاش کنند و باید حوزه کشاورزی به سمتی پیش برود که با توجه به کمبود امکانات بهره‌وری بیشتری را شاهد باشیم.

انتهای پیام

captcha