شرکت هزار نوآموز دامغانی در طرح سنجش سلامت
کد خبر: 3819765
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

شرکت هزار نوآموز دامغانی در طرح سنجش سلامت

گروه اجتماعی ــ مدیر آموزش و پرورش شهرستان دامغان با بیان اینکه یک هزار و ۵۰ نوآموز شهرستان بدو ورود به دبستان در طرح ملی سنجش شرکت می‌کنند، گفت: این طرح به مدت دو ماه ادامه دارد.

شرکت 1000 نوآموز دامغانی در طرح سنجش سلامت

به گزارش ایکنا از سمنان حسن کاتبی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دامغان امروز، 26 خرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح ملی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در یک پایگاه ثابت شهری واقع در دبستان شهیده کردی دامغان و یک پایگاه سیار در سطح شهرهای دیباج، کلاته رودبار و روستاهای اطراف اجرا خواهد شد، گفت: یک‌ هزار و ۵۰ نوآموز در این طرح حضور خواهند داشت.

به گفته وی،  طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان با هدف سنجش میزان سلامتی و ارزیابی هوش، بینایی، شنوایی و همچنین شناسایی و هدایت دانش‌آموزان خاص به مدت دو ماه اجرا می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش دامغان با ابراز اینکه پوسیدگی دندان، چاقی، کوتاه قدی شدید، و کارت واکسیناسیون نوآموزان در این طرح رصد می‌شود، افزود: همچنین در این میان افراد دارای شرایط خاص مانند اوتیسم، نابینا، ناشنوا و دارای مشکل ذهنی به مدارس استثنایی ارجاع داده می‌شوند.

کاتبی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰۰ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در دامغان تحت پوشش طرح سنجش قرار گرفتند و برای افرادی که سلامت آنان مورد تأیید بوده کارت سلامت صادر و وارد مدارس ابتدایی شدند، متذکر شد:  در دامغان ۵۰ آموزشگاه ابتدایی شهری و روستایی وجود دارد که شامل ۳۲ آموزشگاه شهری و ۱۳ آموزشگاه روستایی می‌شود.

وی تعداد مدارس غیر دولتی ابتدایی را پنج آموزشگاه و ۴۰ آموزشگاه پیش دبستانی شهری و پنج آموزشگاه پیش دبستانی روستایی در سطح شهرستان دانست و متذکر شد: ۵۰۱ نفر مدیر، کادر اجرایی و آموزگار ابتدایی در شهرستان فعالیت آموزشی دارند که از این تعداد ۳۵۲ نفر را زن و ۱۴۶ نفر دیگر را مرد تشکیل می‌دهند.

کاتبی تعداد نیروی انسانی مشغول به فعالیت آموزشی در مدارس پیش دبستانی دامغان را ۱۴۰ نفر برشمرد و گفت: در شهرستان ۱۰۵ آموزشگاه تحصیلی وجود دارد که حدود ۱۴ هزار نفر دانش‌آموز در این تعداد آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام

captcha