فهم عمیق دین، نیازمند تأمل در سیره امام جعفر صادق(ع) است
کد خبر: 3821851
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰

فهم عمیق دین، نیازمند تأمل در سیره امام جعفر صادق(ع) است

گروه اجتماعی ــ مسئول هیئت یاس کبود شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه شیعه مذهب جعفری مدیون رشادت‌ها و مجاهدت‌های علمی و فقهی امام جعفر صادق(ع) است، افزود: امروز شاهدیم که بخش اعظمی از لازمه فهم عمیق دین و مطالب دینی، نیازمند تأمل و تفکر در سیره و احادیث و روایات امام صادق(ع) است.

لازمه فهم عمیق دین، نیازمند تأمل در سیره امام جعفر صادق(ع) است

به گزارش ایکنا از سمنان، منصور نورانیان، مسئول هیئت یاس کبود شهرستان مهدیشهر امروز، 3 تیر در جمع خبرنگاران، با اشاره به سیره امام صادق(ع) در زمینه ترویج معارف دینی گفت: دورانی که این امام همام بود دوران نزاع بین بنی‌امیه و بنی‌عباس بود و از این فرصت بهترین استفاده را برای ترویج معارف دینی کرد و ما باید با بهره‌گیری از سیره امام صادق(ع)، سیره و سبک زندگی آن امام همام را در بطن جامعه و زندگی خود ترویج دهیم.

وی افزود: شیعه مذهب جعفری مدیون رشادت‌ها و مجاهدت‌های علمی و فقهی امام جعفر صادق(ع) است و امروز شاهدیم که بخش اعظمی از لازمه فهم عمیق دین و مطالب دینی، نیازمند تأمل و تفکر در سیره و احادیث و روایات امام صادق(ع) است.

نورانیان با بیان اینکه روش و سیره فردی و اجتماعی امام صادق علیه السلام یکی از بهترین الگوهای مورد نیاز مسلمانان است، بیان کرد: به‌کارگیری این سیره در زندگی، راه حل مناسب و عملی برای بسیاری از معضلات و مشکلات امروز جوامع مسلمانان است‌.

وی در ادامه از میزبانی هیئت یاس کبود مهدی‌شهر از عزاداران در ساختمان کمیل خبر داد و گفت: مراسم ظهر شهادت امام صادق(ع) در مهدی‌شهر برگزار می‌شود‌.

مسئول هیئت یاس کبود شهرستان مهدی‌شهر ادامه داد: این آیین با حضور استاد غلامرضا سازگار، ریاست خانه مداحان کشور و پیرغلام حسینی و شاعر پیشکسوت آیینی، با روضه‌خوانی و مداحی حاج محمدرضا بذری از مداحان برجسته کشوری در مهدیشهر برگزار خواهد شد‌.

وی با بیان اینکه عرفان محمدی به‌عنوان مداح دیگر آیین ظهر شهادت امام صادق(ع) در مهدیشهر و علی شاهی به‌عنوان شاعر روز شهادت در این آئین به ارائه برنامه خواهند پرداخت، بیان کرد: این مراسم در محل هیئت یاس کبود، واقع در میدان امام رضا(ع) این شهر برگزار می‌شود، بیان کرد: مراسم ظهر شهادت امام صادق(ع) در مهدیشهر ساعت 13 و 30 دقیقه برگزار می‌شود‌.

انتهای پیام

captcha