ارتقای فرهنگ اسلامی؛ مؤثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3826584
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

ارتقای فرهنگ اسلامی؛ مؤثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی ــ فرماندار گرمسار بابیان اینکه ترویج فرهنگ ایرانی ــ اسلامی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مؤثر است، گفت: ارزش‌های موجود درگذشته باید حفظ و پررنگ شود.

ارتقای فرهنگ اسلامی ؛ موثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جامعه

به گزارش ایکنا از سمنان، وحید رجایی، فرماندار گرمسار، صبح امروز، 22 تیر در جلسه شورای فرهنگ عمومی گرمسار در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر با بیان اینکه ایجاد نشاط اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از رسالت‌های شورای فرهنگی عمومی است اظهار کرد: ترویج و ارتقای فرهنگ اسلامی و ایرانی می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه امروز تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی ابراز کرد: یکی از راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه این است که ما معروف را در جامعه ترویج کنیم زیرا با ترویج معروف در جامعه منکرات خودبه‌خود از جامعه ما حذف خواهند شد.

فرماندار گرمسار فرهنگ را یک مقوله گسترده دانست و افزود: موضوعات مرتبط بافرهنگ که اولویت بیشتری دارند و مقتضیات جامعه امروز را تشکیل می‌دهند باید مورد پیگیری و در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد که در این راستا در حوزه فرهنگ عمومی باید با اتخاذ تمهیدات خاص، ارزش‌های گذشته مجدد احیا و ارزش‌های موجود نیز حفظ شوند.

به گفته رجایی، آسیب‌شناسی مسائل و معضلات جامعه به‌ویژه مشکلات فرهنگی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت رفع این مشکلات باید در شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیگیری شود که برنامه‌ریزی برای تقویت شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی در مدارس و دانشگاه‌ها می‌تواند کمک مؤثری در ارتقای حوزه فرهنگی و اجتماعی باشد.

وی یادآور شد: اقدامات فرهنگی در پویایی و نشاط جامعه نقش مهم و اثرگذاری دارند و باید از هر فرصتی برای تقویت این پتانسیل‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام

captcha