روحیه نقدپذیری جهت احیای امر به‌ معروف در جامعه تقویت شود
کد خبر: 3826852
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸

روحیه نقدپذیری جهت احیای امر به‌ معروف در جامعه تقویت شود

گروه اجتماعی ــ فرمانده سپاه قائم آل‌محمد(عج) استان سمنان بابیان اینکه برای احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر باید روحیه نقدپذیری و فرهنگ گفتگو در جامعه تقویت شود، گفت: اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر تنها بر عهده قشر خاص نیست و همه افراد جامعه نسبت به آن مسئول هستند که تحقق آن نیازمند توجه به فرهنگ‌سازی در این مقوله است.

روحیه نقدپذیری جهت احیای امر به‌ معروف در جامعه تقویت شود

به گزارش ایکنا از سمنان، حمید دامغانی، فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، عصر روز گذشته، 22 تیر در نشست احیای امربه‌معروف و نهی از منکر استان سمنان با بیان اینکه امروز در بعد امربه‌معروف و نهی از منکر باید به داشتن برنامه‌های عملیاتی و جامع و قابل‌اجرا دست‌یافت، اظهار کرد: نشست‌های احیای امربه‌معروف و نهی از منکر استان نباید نمایشی باشند بلکه باید با داشتن راهبردهای لازم برای سلامت اجتماعی گام برداشت.

وی ابراز کرد: در امربه‌معروف و نهی از منکر نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم که در این راستا خروجی جلسات امربه‌معروف و نهی از منکر باید قابل‌اجرا در بعد کلان باشند ازاین‌رو فرهنگ‌سازی در این مقوله یکی از الزامات اساسی است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بیان اینکه برای احیای امربه‌معروف و نهی از منکر باید روحیه نقدپذیری و فرهنگ گفتگو در جامعه تقویت شود، متذکر شد: اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر تنها بر عهده قشر خاص نیست و همه افراد جامعه نسبت به آن مسئول هستند که تحقق آن نیازمند توجه به فرهنگ‌سازی در این مقوله است.

دامغانی یکی از رویکردهای اصلی امربه‌معروف و نهی از منکر را توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی برشمرد و افزود: این بخش باید بیشتر در جامعه مطرح شود و قطعاً اگر مردم ابعاد آن را به کمک رسانه‌ها درک کنند در این مقوله همکاری‌های بیشتری خواهند داشت.

به گفته وی؛ قانون در احیای امربه‌معروف باید مدنظر باشد که بر این اساس قانون‌مداری از رویکردهای اساسی ترویج عفاف و حجاب در جامعه به شمار می‌رود که باید موردتوجه قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha