برگزاری «سومین اجلاسیه شهدا» در شاهرود
کد خبر: 3827309
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱

برگزاری «سومین اجلاسیه شهدا» در شاهرود

گروه اجتماعی ــ فرمانده سپاه شاهرود از برگزاری اجلاسیه سوم یک هزار و ۱۰۰ شهید این شهرستان در مردادماه سال جاری خبر داد و افزود: محوریت این اجلاسیه بازخوانی عملیات مرصاد خواهد بود.

برگزاری «سومین اجلاسیه شهدا» در شاهرود

به گزارش ایکنا از سمنان، جواد عبیری، فرمانده سپاه شاهرود، ظهر امروز، 24 تیر در نشست خبری با خبرنگاران در شاهرود با اشاره به اینکه دوسالانه اجلاسیه شهدا از سال ۹۴ در شاهرود با عملیات محرم آغاز و سال ۹۶ با گروه فصل شیدایی تداوم یافت گفت: امسال این اجلاسیه سوم  با محوریت بازخوانی عملیات مرصاد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر بتوانیم زمینه‌های فرهنگی خوبی را با بازخوانی عملیات‌های جنگی فراهم کنیم توطئه‌های دشمن خنثی می‌شود، اذعان کرد: اینکه تیپ قائم (عج) استان سمنان در ۲۵ عملیات مختلف حضور داشت نشان دهنده ارزش و قدرت رزمندگان استان سمنان است که جای بسی تقدیر را دارد.

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود بهترین زمان برای اثرگذاری اجلاسیه سوم شهدای شهرستان مردادماه امسال برشمرد و گفت: عملیات مرصاد در تاریخ پنجم مردادماه سال ۶۷ اجرا شد که پنج گردان از تیپ قائم (عج) در آن شرکت کردند و گردان سیدالشهدا شاهرود در این عملیات بسیار نقش‌آفرین بود.

عبیری با بیان اینکه ۶۷ نفر از گردان‌های مختلف استان سمنان در این عملیات به شهادت رسیدند، متذکر شد: ۲۸ نفر از این تعداد شاهرودی بودند و درواقع اجلاسیه سوم شهدا به نقش شهدا و رزمندگان شاهرود در این عملیات می‌پردازد زیرا این گردان با ایجاد اولین خاک‌ریز مانع ورود منافقان شد.

به گفته وی؛ زمان اجلاسیه برای تاریخ ۱۵ لغایت ۲۰ مردادماه در محل معدن شن چاه وادی‌السلام شاهرود برنامه‌ریزی‌شده که در این راستا ساعت برگزاری اجلاسیه هفت الی ۱۰ شب خواهد بود و خانم رادمنش که عملیات مرصاد را در عصر جدید بازخوانی کردند در سه تایم هشت دقیقه این کار را در اجلاسیه عهده‌دار خواهند بود و برنامه از حالت سخنرانی محور خارج و به‌صورت مجری‌گری و روایت‌گری است

عبیری رونمایی از المان، تجلیل از خانواده‌های شهدا و رزمندگان عملیات مرصاد و برپایی نمایشگاه در اجلاسیه را از دیگر برنامه‌های این اجلاسیه دانست و افزود: دایر شدن ۷۰ الی ۸۰ غرفه در ۱۰ محور جداگانه طی این اجلاسیه پیش‌بینی‌شده  و از جهاد کشاورزی نیز برای دایر شدن غرفه‌های اقتصاد مقاومتی کمک گرفته شد.

انتهای پیام

captcha